Ik weet het, reclame is een open deur intrappen. Niemand kijkt ernaar, de meeste ergeren zich eraan en veelal zijn ze gewoon niet leuk. Het meest irritant echter is reclame midden in een spannende film. Er zijn uitzonderingen in de reclame, en die zie je meestal niet op TV maar op en langs de weg. Kijk eens hier naar deze Pringels-truck. Hot en spicy, inderdaad. Zo wordt de wereld toch een stuk leuker. Of het ook maar een pringeltje meer wordt weet ik niet, maar origineel is het wel. En als je het mij vraagt zijn dit de echte kunstenaars. Van zo’n truck kan ik lyrisch worden. Nu nog een passend muziekje erbij: Met de vlam in de pijp scheur ik door de brennerpas, met mijn dertig tonnen diesel ver van huis en in mijn sas….. Yes, hot en spicy



20 Comments

  1. Meestal zijn de reclames als je ze voor het eerst ziet best leuk. Het wordt vervelend omdat je ze wel honderd keer moet zien, maar naar de cocacola reclame kan ik eindeloos vaak kijken. ALFA bier is toch goedkoop bier, of vergis ik me nu?
    OT Mag ik nog een c in mijn naam erbij?

  2. Dit soor optische illusies (daar valt het toch onder?) zijn prachtig en werkelijk heel mooi gemaakt, kunststukjes idd. Ik vind het ook een mooie subtiele reclame want aan de zijkant zie je niets van dat gepringel.
    Misschien heb je de reclamemakers een idee gegeven en gaan ze nu een reclamefilmpje van deze truck door de Brennerpas maken, alhoewel, dat zou ook erg ongelukkig kunnen uitpakken gezien de vele ongelukken in tunnels…

  3. In veel reclame zit een flinke dosis humor. Ik zap het dus niet altijd meteen weg. Die van Centraal Beheer, die met die ambulance, vind ik erg goed.

    Verder is reclame in een film, goed voor een plaspauze, wat te drinken halen enz. Maar wat ik niet begrijp in de reclamewereld is dat het tegenwoordig een commercial moet heten bij veel mensen? We hebben er toch een goed Nederlands woord voor!

    Catman

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.