1959 -1970 Triumph Herald

Men was nog in de ban van de oorlog en de auto’s in die tijd hoefden alleen maar mooi te zijn. Over het mooi zijn kun je twisten, goedkoop was anders en de eerste serie was bar en boos en bracht het bedrijf aan de rand van de afgrond. Dat veranderde toen het bedrijf werd overgenomen door British Leyland. Betere motoren en wat wijzigingen aan diverse onderdelen maakte er een echte auto van. In 1963 en 1967 werden nieuwe modellen uitgebracht waarbij nieuw meer stond voor zaken onder de motorkap. In 1970 liep de laatste van de band. Ik heb het altijd een geinig autootje gevonden en denk dat het een waardig begin van de lente is als je met zo’n klassieker de weg op kan gaan. Het voordeel is dat je met zo’n wagen niet hard hoef te rijden. Als die de 110 km/h haalt mag je blij zijn. Ondanks alles een klassieker en het blijft Brits…
En na de boodschappen vandaag lekker genieten van het weer. Ik wil eruit, zon, zon en nog eens zon heb ik nodig, het liefst op een terrasje met een goed glas erbij.

18 Comments

  1. @Mikelodeon: nee, dat was een NSU, dat amfibievoertuig. Heeft wel een beetje vergelijkmaar model.
    In Top Gear hebben ze wel eens een Herald omgebouwd tot amfibievoertuig, inderdaad. Daar slopen ze wel vaker klassiekers, iets dat me is gaan irriteren in dat, voor de rest toch onderhoudende, programma.

    @Fred: weet jij veel van oude fietsen? Zou jij weten hoe ik aan zo’n ouderwets, klein metalen achterlichtje kan komen? Ik heb een oude Humber fiets van mijn vader waar hij ooit zo’n lelijk plastic lichtje op heeft gezet, namelijk. Dat wil ik vervangen.

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.