Men was nog in de ban van de oorlog en de auto’s in die tijd hoefden alleen maar mooi te zijn. Over het mooi zijn kun je twisten, goedkoop was anders en de eerste serie was bar en boos en bracht het bedrijf aan de rand van de afgrond. Dat veranderde toen het bedrijf werd overgenomen door British Leyland. Betere motoren en wat wijzigingen aan diverse onderdelen maakte er een echte auto van. In 1963 en 1967 werden nieuwe modellen uitgebracht waarbij nieuw meer stond voor zaken onder de motorkap. In 1970 liep de laatste van de band. Ik heb het altijd een geinig autootje gevonden en denk dat het een waardig begin van de lente is als je met zo’n klassieker de weg op kan gaan. Het voordeel is dat je met zo’n wagen niet hard hoef te rijden. Als die de 110 km/h haalt mag je blij zijn. Ondanks alles een klassieker en het blijft Brits…
En na de boodschappen vandaag lekker genieten van het weer. Ik wil eruit, zon, zon en nog eens zon heb ik nodig, het liefst op een terrasje met een goed glas erbij.
Ik zie liever oldtimers
Buren van ons hadden er in de 60-er jaren zo een. Daar heb ik menig ritje in mee mogen maken, en dat was in die tijd een hele belevenis.
M,n eerste lange autorit in England ging van Immingham in het graafschap Lincolnshire naar Haslingden in Lancashire. En dat ging prima met deze auto.
wat zijn ze leuk!!
Hier in het dorp staat er eentje weg te roesten, dus als je nog een opknappertje zoekt 😉
@Mikelodeon: nee, dat was een NSU, dat amfibievoertuig. Heeft wel een beetje vergelijkmaar model.
In Top Gear hebben ze wel eens een Herald omgebouwd tot amfibievoertuig, inderdaad. Daar slopen ze wel vaker klassiekers, iets dat me is gaan irriteren in dat, voor de rest toch onderhoudende, programma.
@Fred: weet jij veel van oude fietsen? Zou jij weten hoe ik aan zo’n ouderwets, klein metalen achterlichtje kan komen? Ik heb een oude Humber fiets van mijn vader waar hij ooit zo’n lelijk plastic lichtje op heeft gezet, namelijk. Dat wil ik vervangen.
Barbie, Triumph en ik: 1959 was een mooi jaar 😉
Toen we in Engeland woonden hadden we een Truimph, natuurlijk niet zo’n mooie Old Timer!
Onze buren daar hadden een blitse TR7!
groetjes en een fijne zondag!
Elmar
hebben ze deze ook niet als amfibivoertuig op de markt gebracht of was dat in een aflevering van Top gear?
Ja, leuk! Ik vond de Triumph Dolomite ook altijd mooi. Die Herald is dan toch een van de weinige auto’s die erop veeruit ging toen ze door British Leyland werden overgenomen.
Het zijn toch beauties, want eigenzinnig.
Ronde lampen zijn mijn favoriet, dus deze auto valt ook bij mij in de smaak. De vorm is verder ook niet echt lelijk.
Toch ben ik meer het type van de hedendaagse gestroomlijnde auto’s…
wow, die witte is gaaf zeg,
jammer dat je ze niet meer ziet.
goed weekend
‘k heb alleen verstand van antieke fietsen…….
Mooi…..
Nog wel koud, zo met open dak, maar ik heb de eerste al weer zien rijden en de bestuurder met een eskimomuts op.
Ondanks het heerlijke lentezonnetje.
Fijn weekend, Me!
Inderdaad, ze hebben iets houterigs.
wel mooi, maar ze zien er niet erg snel uit.
ze hebben iets houterigs dat britse sjentelmannen ook zo bijzonder maakt.