AUSTIN HEALEY 3000 MARK I (1960)
AUSTIN HEALEY 3000 MARK I (1960)

AUSTIN HEALEY 3000 MARK I (1960)

bVision Photography

Exceptioneel mooi is dit parade paardje in mijn virtuele garage. Veruit de mooiste Britse sportwagen die ooit gebouwd is. Er zijn er maar 2825 exemplaren gemaakt van dit model een two seat Mark I BN7. De kleuren spreken ook voor zich, Healey Blue en Old English White. De prijs ook, $64,500.00. Mocht ik ooit een de postcodeloterij winnen….

bVision Photography

Hij is niet helemaal authentiek meer, het hele elektrische systeem is aan deze tijd aangepast, er zitten moderne schijfremmen op en de 4 bak is vervangen door een vijfbak. Dit maakt de auto een stuk betrouwbaarder in het moderne verkeer. Ook zijn er Veiligheidsgordels in aangebracht. Zolang als ze maar van de originele carrosserie afblijven zeg ik maar. Een ding is zeker, deze auto blijft voor mij Number One in mijn virtuele garage. (See me big? click)

bVision Photography

De foto’s zijn afkomstig van Hyman Ltd alwaar je deze auto ook kunt kopen.

14 Comments

  1. Eerlijk gezegd vind ik de AC Cobra ook erg fraai, eigenlijk nog iets fraaier dan deze auto. En de Corvette uit die tijd (1858) is ook zeer de moeite waard!
    (had iemand de Ferrari 250 GTO al genoemd?)

  2. Een prachtige auto die bij mij slechts bestaat in mijn dromen. Bruintje kan deze prijs niet trekken. Zij blijft mooi om naar te kijken en te bewonderen. Hou het maar bij mijn MGB en MGF. Op deze blog moest ik wel reageren ondanks mijn toestand. Ik ben gewoon een liefhebber van Engelse sportwagens.
    Dag Sjoerd
    Hoije Albert

  3. Ik vind die dubbele kleur wel mooi. Dat heb ik op een klassieke Corvette ook ooit gezien. Maar dan rood met wit. En als ik heel eerlijk moet zijn, ik vind de Corvette mooier. Maar over smaak valt niet te twisten. Wat dat two seat betreft, ik ken mensen die een Healey hebben, maar als ik ze er mee zie rijden dan zitten ze strak tegen elkaar aan en steken ze links en rechts een beetje schuin uit de auto. De auto had 20 centimeter breder mogen zijn, zo smal zijn die Engelse weggetjes nou ook weer niet.
     

Reageren mag, maar hou het netjes...

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.