Volgens mij zoek je je hele leven naar het doel van het leven, om waarschijnlijk het licht te zien als je sterft (bvision.nl)
Een collega van mij was afgelopen week in een winkel van Vodafone. Plotseling ontstond er een heuse rel. Een vrouw kocht voor haar dochter een mobile telefoon. Een mooie iPhone. Betaalde netjes de rekening en kreeg de ingepakte iPhone. Bij het openmaken van de doos, schrik alom en een beteuterde dochter. Er liep een scheur dwars door het glas. Een nieuwe dus…
En daar begon het probleem, de verkoper beweerde bij hoog en laag dat ze geen nieuwe kreeg maar dat het apparaat opgestuurd moest worden naar Apple, en dat deze zouden kijken of ze een nieuwe zou krijgen. Dat was de procedure en daar kon hij ook niets aan doen, en het kon wel even duren. De vrouw flipte compleet uit en ging volledig over de rooie.Er hoefde nog net geen politie aan te pas te komen omdat de koop werd ontbonden. U begrijpt dat deze vrouw nooit meer een iPhone koopt en zeker niet bij Vodafone.
Het wordt tijd dat ze Apple eens goed bij de bient pakken met hun zogenaamde arrogantie t.a.v. het Europese recht en de garantie(periode). Goed uitkleden die handel, met zo’n garantie zou niemand meer een iPhone moeten kopen. Trouwens, ik ben heel blij met mijn windows 7 foon.
Indien mogelijk altijd eerst even kijken in het doosje.
Alle merken op elk gebied doen moeilijk met procedures als ze iets moeten vervangen.
oh ja,
Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM
Ha Sjoerd,
Ik zou ook direct de koop ontbinden, je koopt een nieuw en onbeschadigd product, klaar.
Het zijn allemaal laaielichters, heb alleen een eenvoudige mobiel die ik zelden gebruik. oma
Dat is tamelijk idioot van die verkoper, maar een vrouw die daarom volledig door het lint gaat vind ik ook niet goed gaar hoor.
beetje raar is het wel, die telefoon hadden ze gewoon eerst uit het doosje moeten halen daar ben ik van overtuigd.
hier in huis ook alles van Apple, maar ze kunnen ook moeilijk doen.
heb ik nog niet mee gemaakt gelukkig.
Daar zou ik ook behoorlijk van flippen, wat een raar gedoe, gewoon gelijk een andere.
Wat een leuke nieuwe wending met je spreuken bovenaan het log… en verder heb ik dezelfde phone als jij.. en die bevalt me prima… van Apple heb ik qua service nooit een hoge pet opgehad… Agnès
ik heb maar een doodgewone gsm
en ja ik vind wel dat ze onmiddellijk een nieuwe moesten geven, het is nog niet eens gebruikt … ze mogen een beetje vriendelijker zijn naar hun klanten toe
Mensen niet zo mopperen op Apple! Vodafone had gewoon eerst de telefoon aan de klant moeten laten zien. Uit de doos halen. Correct en dan pas betalen. Vodafone is in dit geval de boosdoener en NIET Apple.
Er wordt vaak op Apple afgegeven omdat de prijs te duur wordt gevonden. Dan ben je er altijd zelf bij om een ander merk te nemen. Wij, Mara en ik zijn Apple Mac users!
Fijn weekend amigo
Saludos de Albert
Ik vind het wel erg kort door de bocht om alle schuld in dit geval bij Apple te leggen. Een beetje klantvriendelijkheid kan bij Vodafone ook geen kwaad.
Ik vraag me toch ook steeds af of ik nog zonder IPhone of IPad kan. Ik voel me soms hopeloos ouderwets met mijn Blackberry en laptop. Maar laten we ons niet gek maken met zijn allen? Als het toch goed is, is het toch goed? Dit verhaal zorgt ervoor dat ik maar gewoon tevreden ben met wat ik heb.
Apple is niet altijd even gebruiksvriendelijk als het op dit soort zaken aankomt, ik als Apple fan geef dat ook gewoon toe, maar de medewerker van Vodafone kan daar niets aan doen
inderdaad schandalig!!!!!!
Alle Nederlandse consumentenrecht wetgeving wordt door Apple met voeten getreden, platweg gezegd daar hebben ze “schijt” aan, en dat weten we met zijn allen nu toch wel onderhand. En toch zijn die dingen populair, snap je dat nou? Overigens heb je als consument geen fluit te maken met Apple, maar met de de winkelier. Dus Vodafone is hier m.i. de echte boosdoener. Daarom zouden ze er bij Vodafone ook nog eens de wet op na mogen lezen. En om in je winkel waar andere klanten bij zijn de boel zo te laten ontsporen … Commercieel gezien niet echt een succes en klantvriendelijk ook niet bepaald. Kennelijk hebben ze bij Vodafone klanten genoeg en kunnen ze er wel een paar missen, ze vergeten dat ze er plat gezegd wel, dat de klant degene is die je aan de “vreet” houdt!
Apple heeft iest misselijks. Net met dat ze Samsung zo dwars zitten.
Er zal een hoop kunnen gebeuren, maar procedures of niet, ik heb als consument ook zo mijn rechten. Maar ik ga gewoon naar een winkel waar ze de telefoon voor me uit het doosje halen.
Love AS Always
di Mario
Dat is niet leuk bij een nieuwe telefoon.
Jammer dat de procedures daar zo star gehanteerd worden.
Fijne vrijdag en op naar een mooi weekend.
WM7 is zo jammerlijk, dat een stuk van het beeldscherm niet gebruikt wordt. Tevens de store vond ik bij 6 al erg mager. Misschien dat 8 wel wat gaat worden.
Er zijn toch voldoende even handzame alternatieven om het beginsel van de vrije markt zo te laten werken dat Apple inderdaad bij de bient wordt gepakt. Zulke verhalen hoeven zich maar een paar keer door te spreken om dat te laten gebeuren.