Utrecht en glasvezel
Utrecht en glasvezel

Utrecht en glasvezel

Ik zal niet verder uitweiden over mijn cursus glasvezeltechniek in het Aristo gebouw in Utrecht Lunetten. Dat is alleen maar droge kost voor ingewijden. Utrecht is wat anders, het heeft gewoon wat tegen mij en treinen. Nu stond mijn trein ergens stil tussen den Haag en Utrecht, kapot uiteraard. Het gevolg voor de inzittenden is duidelijk, maar als er een trein uitvalt in het spitsuur heeft dat gevolgen voor de volgende trein. U wilt niet weten wat voor een volk op spoor 15 te wachten stond. Deze reis was ik een van de gelukkigen die een plaats kreeg door net daar te staan waar de deuren opengingen. Velen moesten echter staan. Waaronder een man van ongeveer mijn leeftijd met een kaartje voor de eerste klasse die van Utrecht tot den Bosch moest staan, ook nog in de tweede klasse. Ik heb er helaas geen foto van, maar die was me toch een potje pissig. En dat liet hij merken ook. Ik heb me kostelijk geamuseerd met alleen die aanblik. Alleen de verhalen over en in de trein zijn het waard om met het openbaar vervoer te reizen. Ook de opmerking die ik in de ochtend plaatste tegen een controleur maakte de reis al goed. Ik reis met een Business Card van het werk en deze werd gescand met een kniptang en akkoord bevonden. Op mijn vraag of dat een nieuw apparaat was als vervanging voor de PDA’s waar ze dat mee moeten doen, kleurde hij rood tot achter de oren en liep snel door. Bij een tweede controle liep hij maar snel door…

22 Comments

  1. Jan

    Openbaar vervoer hoor je zelden iets goeds over. Als het goed gaat hoor je niets. En zo hoord dat eigenlijk ook . Maar o wee, als er iets even niet goed gaat worden ze daar genadeloos op afgerekend. Soms ook terrecht ,maar vaak ook ten onrechte. En daar is tegenwoordig weinig begrip voor. Gr. Jan

  2. Marijke

    Lijkt me zeer onhandig zo’n PDA in de trein, maar oke. Je was dus weer eens in Utrecht. Ik stond vanmorgen nog naar het Aristo gebouw te turen, tijdens een telefoongesprek.

  3. Alleen al het feit, dat je de kans loopt om een groot deel van de reis te moeten staan, weerhoudt me ervan om gebruik te maken van het openbaar vervoer. Bovendien is het me nog veel te duur ook.

  4. Glasvezeltechniek…is dat zoiets als Origami? Pas maar op dat die conducteur niet gaat klagen bij zijn moeder…eh…superieuren. Dan komt in de krant dat er alweer verbaal geweld is gebruikt tegen een gezagsdrager. En durf je wel tegen zo’n man? Enig idee hoe lang hij moet sparen voor zo’n PDA? Vanwege bezuinigingen bij de NS moeten de conducteurs die namelijk uit eigen zak betalen. Krijg ik wel eens de indruk.

Reageren mag, maar hou het netjes...

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.