Peugeot 404 (1960-1975)
Peugeot 404 (1960-1975)

Peugeot 404 (1960-1975)


Peugeot 404

(klik op het plaatje voor een grotere afbeelding)

De Peugeot 404 was een van de degelijkste en mooiste auto’s in zijn soort. Een unieke auto die zich overal, maar vooral in het zand goed thuis voelde. De Peugeot 404 was een echte Noord Afrikaanse auto. Diverse malen won deze 404 de East African Safari Rally en werd heel veel ingezet als taxi in diverse landen rondom de Middellandse zee. Vermaard was de betrouwbaarheid van deze auto, zelden stond deze ergens stil langs de kant van de weg, en daar dankte deze auto dan ook zijn grote succes aan. De auto werd nog tot 1988 geproduceerd, maar alleen nog in Nigeria. De 404 verscheen in verschillende varianten. Naast de sedan verscheen in 1961 een cabriolet en weer een jaar later een coupe. Ook werden een familiale, een break en een pick-up versie geproduceerd, die als Camionnette en Fourgonnette werd verkocht, de auto had stuurschakeling waardoor er voor in de auto veel ruimte was. Gewoon een auto die ook hier op de site een keertje gezien mag worden.


Peugeot 404

(klik op het plaatje voor een grotere afbeelding)

22 Comments

  1. Mooi ontwerp van Pinin Farina, dat dan ook diverse malen is verkocht. De Austin Cambridge/Morris Oxford heeft een vergelijkbaar model, en er bestaat ook een grote Fiat et zo’n model.
    Heb er destijds ook nog aan gedacht, maar mijn Rover 2200 is aanzienlijk sneller 🙂

  2. Mijn vader zou na z’n Renault 16
    voor ’n Peugeot 405…
    Met zo’n knikje in de kofferbakdeksel.
    is er niet meer van gekomen.

    Bij de 404 moet ik altijd denken aan
    Louis de Funes.
    Weet niet waarom ; )

    ps. Wanneer zijn de Zweden aan de beurt ?
    Ben zelf wel gecharmeerd van de Vplvo P1800S.
    Hoewel ’n Amazone of ’n Saab 96 ook nog altijd niet te versmaden is…
    .-= Anderses laatste blog ..nog 3 dagene =-.

  3. Ik ken de 404 wel, maar ik heb er nooi in gezeten. Over rijgedrag en betrouwbaarheid kan ik dus geen uitspraken doen, maar als jij zegt dat hij vrijwel nooit met pech langs de kant van de weg stond, dan neem ik dat graag aan.
    .-= Jan K.es laatste blog ..Boomkruiper =-.

  4. Ik heb er ooit een als leenauto van de garage mee gehad (1977-78). Maar echt mee rijden, heb ik toen niet gekund. Ik moest ver weg die dag, maar het was zo mistig dat ik niet echt heb kunnen genieten. Vanuit Noord-Brabant met een slakkengang terug naar Maastricht, orienterend op de middenstreep er uren over gedaan. Die mist was dan ook zo dicht dat je er makkelijk je fiets tegen aan kon zetten.

    .-= Frank (van ikFotograag.nl)es laatste blog ..Niet wakker maken =-.

Comments are closed.