bVision Photography

Al snel na het uitbrengen van de Peugeot Serpollet Stoom Tricycle in 1889, zag Armand Peugeot dat stoom en kolen niet de aandrijving voor de toekomst was. Hij besloot zijn zinnen te zetten op de vloeibare brandstoffen. er werd in die jaren heel wat af gepioneerd en dat resulteerde in maar liefst 11 types in 5 jaar. In 1892 werd zelfs de eerste automobiel met rubberen banden uitgebracht.

bVision Photography

Peugeot was destijds een sportief groepje liefhebbers die naast het maken van automobielen, ook de reclame via de autosport op gang bracht door deel te nemen aan diverse races en betrouwbaarheids ritten. De op dat moment gebruikte daimler motor voldeed in dat opzicht prima. Op de foto’s een aantal types uit deze periode.

bVision Photography

13 Comments

  1. En nog steeds rijden we gemiddeld dertig kilometer per uur. Vooral dankzij de files. Op een dag is de olie op maar tegen die tij rijden we vast elektrisch. Denk ik.

    Terrebel
  2. Geweldig om te zien hoe de huidige auto óóit is begonnen. Zelf nooit Peugeot gereden, maar manlief wel, voor zijn werk… ikzelf heb achtereenvolgens drie keer Ford, een keer Volvo en nu Renault op mijn naam staan, waarvan vooral de laatste het beste bevalt…

Laat een reactie achter bij Marjolijn Reactie annuleren

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.