Return to Sender – door Frank
Return to Sender – door Frank

Return to Sender – door Frank

Ik had een mooi koptelefoontje gevonden, draadloos middels bluetooth, en niet zo duur. Helaas blijkt het een prul te zijn, scheef in elkaar gezet en alle bewegende delen heel stroef. Dat breekt vroeg of laat waarschijnlijk ook nog af. Dat is dus het nadeel van Online je inkopen doen. Het kan zijn dat het niet bevalt, niet past, of het is een prul en dan moet het terug. Soms heb je geluk, dan hoef je er niet voor te betalen, soms mag je de transportkosten terug ook nog eens betalen, en dan heb je alleen geld uitgegeven voor niets te hebben. Maar ja, als je in een gewone winkel iets koopt, moet je soms ook terug de stad in, met parkeren erbij loopt dat soms ook snel op.

Deze keer gaat er iets terug van de firma Bol.com en die doen het gratis. Je moet het alleen even bij het postkantoor afgeven. Gelukkig hebben we bij ons in het dorp nog een postagentschap, hetgeen tegenwoordig ook al een bijzonderheid blijkt te zijn. En verder is alles al geregeld, bij Bol mag je de rekening altijd achteraf na levering betalen. Die hebben nog echt vertrouwen in mensen. Bij de meeste online-winkeliers moet je eerst afrekenen, en dan kan het even duren voor je je centjes terug hebt.

Elvis zong een liedje over “return to sender”, maar dat ging over een brief aan zijn geliefde die het even helemaal met hem gehad had, en zijn brief bleef terug sturen. Dat zal met mijn retourpakje wel niet gebeuren denk ik.

12 Comments

  1. Inkt voor de printer, boeken, cd’s, worden online aangeschaft.
    Andere zaken, tot nu toe nog niet, alhoewel de vrouw betrapt is op enkele kledingsites, dus dat zal wel een kwestie van tijd zijn dat dat ook een keer geprobeerd zal worden.

  2. Eigenlijk koop ik alleen mijn printerinkt online, dat scheelt een slok op een borrel in vergelijking met de prijs die je in de winkel betaalt. Zaken als kleding en boeken koop ik toch maar liever bij de plaatselijke middenstand, want als die wegvalt, worden binnensteden kil en onleefbaar.

  3. Tja, ik koop liever in een winkel. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik in een winkel werk. Maar als het niet goed is is het vaak wel jammer. Helemaal als ze het online bij het hoofdkantoor gekocht hebben verwachten ze vaak wel dat de winkel de problemen oplossen. Maar het is franchise, dus zo werkt het helaas niet.

    Love As Always
    Di Mario

  4. Het gemak dient de mens, en velen hebben tegenwoordig veel behoefte zo makkelijk mogelijk. ( minste tijd kwijt want tijd is geld ) Ik koop heel soms online en regelmatig in de winkel. Dat laatste kan ook een leuk (!) tijdverdrijf zijn, zeker bij tweedehandswinkeltjes….Online tijdverdrijven doe ik liever op blogjes 🙂

  5. Ik heb een zeer complete binnenstad naast de deur. Daar kan ik werkelijk alles vinden tegen prima prijzen. Kan het ook even aanraken, bekijken, ruiken en passen voor de aanschaf. Het enige dat ik online heb ‘gekocht’ is m’n zorgverzekering.

  6. Jammer dat het niet was zoals je gedacht had Frank. Maar ik koop eigenlijk nooit iets on line. Ik heb het één keer gedaan en toen was het wel goed hoor, maar nee ik wil iets aan alle kanten bekijken voor ik het koop.
    Ik wens je een fijne woensdag toe.

Laat een reactie achter bij MargoReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.