Vorig jaar schreef ik hier dat ik best wel tevreden was over mijn TV abonnement bij KPN. Mooi scherp beeld, en alles via zogenaamde powerline adapters van het merk Devolo. Dat zijn netwerk adapters die de data via het stroomnetwerk in je huis vervoeren. Daar haalde ik ongeveer 450 Mb per minuut mee, heel snel dus. Dus overal waar ik een stopcontact heb kan ik de TV plaatsen. Maar de laatste tijd had ik last van een vervelend probleem, zomaar ineens viel alle signaal weg. Dat duurde dan een half uur en dan herstelde het zich weer. Op mijn PC heb ik speciale software om die powerline adapters te configureren. Als ik dat gebruikte zag ik alleen de adapter staan waar mijn PC op aangesloten zit. Refreshen hielp niet, maar na een klein half uur gingen ze wel vanzelf weer werken. Nou had ik ontdekt als ik die dingen (virtueel) een (andere) naam gaf dat ze zich weer wel meteen herstelden. Maar dat is ondoenlijk om te blijven doen. Ik vermoed dat de oorzaak ergens ligt in het in of uitschakelen van een apparaat hier in huis. Daar zullen ongetwijfeld ook wel weer filters voor bestaan maar dat ga ik toch niet doen. De helpdesk van Devolo heeft na vier weken nog niets van zich laten horen, en dat vind ik kwalijk. Nou ja ik was een en ander beu, dus afgelopen zaterdag heb ik gaten in de vloer geboord om een netwerkkabel door de kruipruimte te leggen. Sindsdien heb ik perfect beeld, en geen storingen meer. Achteraf viel het boren ook nog eens mee, ik zag er een beetje tegen op namelijk. Mocht je overwegen om TV af te nemen van KPN of een andere TV boer met televisie via Internet, gebruik dan waar mogelijk een vaste kabel. Dat scheelt weer in de ergernissen. En wat betreft die powerline adapters, die gebruik ik nu nog wel in mijn PC netwerk. Ze zijn tenslotte toch nog een keer of tien zo snel als mijn Wifi, en mochten ze toch nog wegvallen, het programma is in de buurt. Geen weg gegooid geld daarom. Maar sindsdien zijn die prullen het gewoon blijven doen. Dat zul je altijd zien….
Wij hebben ook dat soort apparaten, en die verslikken zich soms ook. Maar kabels trekken gaat niet, hebben hier 10 cm beton en 50 cm piepschuim vloeren. Daar ga ik niet in boren!
Nou, hier werkt alles prima, en ik hoop dat het heel lang zo blijft, want ik heb er toch zo weinig verstand van.
Door de slechte Wifi heb ik ook van die adapters, en ook ken je probleem, maar ik heb het vermoeden dat het door Windows 8 komt, want mijn Tablet heeft dezelfde kuren dat de verbinding wegvalt, en dan merk je dat er een of andere update of check aan de gang is, die de verbinding naar de modem verbreekt.
Wij zaten eerst bij KPN maar zijn inmiddels overgegaan op een ander. We hadden te vaak storing. Maar voordat je de overstap rond hebt, maai oh maai…
Klopt Frank, ik heb het voordeel dat de MODEM naast mijn tv hangt.
Ik gebruik alleen draagbare apparatuur draadloos. Hans
Zo lang de boel hier naar behoren werkt, ben ik niet van plan om over te stappen of wat voor verandering dan ook maar door te voeren. Niet elke verandering is een verbetering, maar ik ben blij dat de zaak bij jou nu voor elkaar is.
Ik ben met dat soort dingen ook van de kabel. Misschien is het ouderwets, maar het is tastbaar.
Love As Always
Di mario
Tja, hulp van telecom en TV mensen… moet je niet verwachten. Ik herken het van Ziggo
De kabeltjes kunnen de snelheid niet meer aan 🙂
Ach ja het werkt weer en dat is fijn!
Ha die Frank!@
je bent een slimmerik. En Devolo is dom! Ja toch?!
Hadden ze je maar moeten helpen.
Voorlopig gaat het hier bij mij heel goed, even afkloppen, dus ik verander niks.
(hoop ik!!)
Groet!
Marlou
.
gelukkig heb ik geen problemen, want ik zou niet weten hoe ze op te lossen.
Fijn dat die van jou nu opgelost zijn.
Bedankt voor de tip!
Een klein hikje en hij kan de weg kwijt zijn. Maar als dit prima werkt, waarom niet…
Goede morgen Frank, ik hoop dat je problemen snel zijn opgelost.
Fijne woensdag gewenst.
Het wordt allemaal steeds sneller en draadlozer zou daar niet het probleem in kunnen zitten 🙂