Natuurlijk moeten fabrikanten van auto’s ervoor zorgen dat er typegoedkeuringen komen voor geproduceerde motoren in auto’s, maar wat Volkswagen met zijn dieselmotoren uitgespookt heeft is schandalig en kan echt niet door de beugel. De miljarden boetes die het dreigt op te lopen en het inmiddels met meer dan 25 miljard gedaalde aandelen pakket zijn het gevolg. Eigenlijk zou ik me moeten schamen om in een Volkswagen rond te rijden. Zij het dat het niet om een uitvoering gaat waarin ik me verplaats. Als je aan de eisen moet voldoen door aan de software te gaan sjoemelen ben je echt niet goed bezig. Ik sluit me aan bij de mening van velen, een auto moet niet in de testen slagen, maar in de praktijk. Wellicht dat dat er nu van gaat komen. Overigens haal ik met mijn benzine aangedreven Golf in de praktijk nog steeds 4.3 liter op de 100 km. Ofwel zo’n 1 op 23… En ik geef toe, alleen op zaterdagochtend als we in Roermond gaan winkelen. Heen en terug, zonder autoweg en zonder overschrijding van de maximum snelheid, en erbij vermelden dat ik dan wel bewust rij volgens het nieuwe rijden… Long time go ligt het gemiddelde ergens rond de 1 op 17. En is dit spannend, neu, de vluchtelingen helpen heeft meer prioriteit.
Diep triest Volkswagen
click to see the pictures big
bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek
zulke dingen gebeuren overal en op grote schaal. Nu en dan “snappen” ze er ene, maar de meesten gaan vrijuit. Hier ligt niemand echt van wakker vrees ik.
Ook wij hebben een Volkswagen en dat is geen goede reclame maar daarom gaan we nog niet veranderen
Mijn man rijdt al tien jaar in een Prius. Speciaal vanwege het zuinige rijden. Het scheelt écht een behoorlijke slop op een borrel.
Er zijn zoveel dingen die niet kloppen. Ik ga me echt niet druk maken om Volkswagen!
Ik heb dit nu drie keer gelezen, ik snap dat er iets niet goed is ten goede van het foute weer eens, maar ….. het zegt mij allemaal weinig, forgive me.
X
Het is een debacle … wat een imagoschade voor VW. En hiermee kan maar zo een beerput zijn losgetrokken. Zelf rijdt ik in een Toyota Prius uit de tweede serie die gemaakt is: deels benzine, deels elektrisch. Ik hoop zó toch integer met het milieu om te kunnen gaan. Niet te hopen dat andere automerken met een ‘duveltje’ uit een doosje komen …
Vluchtelingen helpen, ja.
Man man, wat een mensonterende toestanden daar bij die Hongaarse grens, onvermurwbaar die Hongaren, echt niet humaan 🙁
Eerlijk gezegd was ik er heel blij mee dat Volkswagen nu is betrapt en veroordeeld. Hopelijk gaan nu ook andere grote bedrijven even snel nadenken of mensen oplichten wel de juiste manier van zakendoen is.
Ik ben en blijf fan ook al rijd ik er niet in.
Geld maakt mensen toch wel gemeen, de kans is groot dat het VW zijn kop wel eens gaat kosten. Hans
Ik ben ook al jaren een VW – rijder en deel de gevoelens die jij prima hebt verwoord.
Ja, dit is geen beste beurt voor VW, maar ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke manier van werken alleen bij VW werd/wordt gehanteerd. Dit verhaal kan nog wel eens een hele lange staart krijgen.
Dit kan grote gevolgen hebben voor Volkswagen in zijn geheel. Ze zullen wel even een tandje bij moeten zetten.
Vraag me af of de VW jonges de enige slimme waren om dat uit te vogelen.
De meeste testen zijn trouwens bedenkelijk. Een auto zonder spiegels testen, want dat scheelt weer iets in de luchtweerstand, ….
Hoeveel weet ik zo niet, maar wij hebben de laatste 3 weken wel heel veel gereden met een gemiddelde snelheid van 50 km.
Ha die Sjoerd,
geniet jij maar lekker van je mooie karretje.
Bovendien gaat het langer mee, met net nieuwe rijden…
groet!
Marlou
.
Het gaat toch weer om geld. HOe kunnen we beduvelen zonder dat ze het in de gaten hebben en we meer winst halen.
Love As Always
di Mario
Goede morgen Sjoerd. Nee niet slim om te sjoemelen , maar zouden alle Amerikaanse wagens dat niet hebben gedaan? Ik bezit gelukkig geen aandelen in de auto-industrie 😉
Ik heb een oude Corsa en ik rijd iets van 1 op vijftien en dat vind ik ook nog netjes vooral omdat ik zelden snelweg rijd, alleen een stukje A58 op weg naar mijn kleindochter, net als straks. Fijne woensdag gewenst.
Niet slim van de Duitsers, en mogelijk de afgrond voor Volkswagen.
Daar zal nog wel een poosje over gesproken worden.
Ik rijd 1 op 12 met mijn Ford, gezien alle milieuheffingen per liter benzine draag ik heel wat mer bij aan het milieu dan die zuinige rijders. Het ergste zijn de mensen die fietsend naar het werk gaan, die dragen niets bij aan het milieu!
De mensen bij vw waren handig met software, die boete van 33000 dollar per auto lijkt dan nergens naar, want zoveel kost een vw gemiddeld niet eens in de vs. Of zou die boete bedoeld zijn voor het alleen door vw gebruiken van deze software waardoor vw een voorsprong had op de suffe concurrent, die tijdens testen veel meer uitstoot laten zien? Hachelijk!
Probleem met dit schandaal is dat er waarschijnlijk wat directeuren met een gouden handdruk of hoge oprotpremie verdwijnen en klaar zijn of later opduiken bij andere bedrijven, terwijl misschien door de boetes en verliezen Jan de arbeider ontslagen wordt zonder hoge vertrekpremie en uitzicht op een andere baan. Dat is waar ik het eerste aan dacht toen ik het hoorde. 🙁