BMW 3.0 S
BMW 3.0 S

BMW 3.0 S

click to see the picture big

bVision & Photography

Een mijlpaal in de geschiedenis van BMW. Dat kun je zeggen van deze door Di Mario gespotte BMW 3.0 S uit 1972. Een auto die destijds iedereen wel had willen hebben. Nadat BMW geen auto’s meer in het luxe segment had na de 502 en de 503, werd er naarstig gezocht naar een opvolger. Dat werd in eerste instantie de BMW 2800, maar daar zaten zoveel toeters en bellen aan dat deze al snel werd vervangen door de BMW 2500, en daar werden meer dan 90.000 auto’s van verkocht.

click to see the picture big

bVision & Photography

De in de BMW geplaatste 6 cilinder was een waar genoegen om mee te rijden en het model deed duidelijk denken aan de BMW 2002 een ander model, wat BMW op de sportieve kaart zette maar de 6 cilinder was aanzienlijk luxer. De in 1971 geïntroduceerde 3.0 en de 3.3 liter motor werd de grote zescilinder genoemd, een super elastische motor, de andere waren toen “klein”.

click to see the picture big

bVision & Photography

De opvolger, de BMW 7, had nog steeds de M30 motor als basis. Een topper dus. Deze auto verdiend een plaats in mijn virtuele garage die inmiddels uitpuilt. Maar er staan voor de komende weken alweer twee uitzonderlijk mooie auto’s op transport.

click to see the pictures big

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

16 Comments

  1. Pingback: Yaron – Di Mario

  2. Ik vind het niet één van de mooiste wagens die er zijn, maar gezien zijn staat van dienst verdient hij hier zeker een plekje. Vrienden hebben er heel lang in gereden, maar na bijna 35 jaar trouwe dienst was het uiteindelijk toch gedaan, want er kwamen te veel kosten aan.

  3. Frank-103

    Onze buren vroeger waren van die mensen die BMW de naam bezorgden als automerk voor asocialen. Dubbel parkeren, op de stoep parkeren terwijl er ruimte genoeg was, parkeerschade veroorzaken of jouw auto klem parkeren, zowel bij ons in de straat als bij de supermarkt, waarschijnlijk waar dan ook. Regelmatig politie voor de deur, echte asocialen. Ook op de snelweg zijn bumperklevers altijd BMW rijders, die dan ook je snijden als ze vonden dat je niet snel genoeg naar rechts gaat. Nee, uit principe ben ik tegen BMW en hun bestuurders. Dan ga ik nog liever met de trein! 😉

Laat een reactie achter bij MerelReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.