Volvo 480 Turbo
Volvo 480 Turbo

Volvo 480 Turbo

bVision & Photography

De auto die deze week in het zonnetje staat en zeker de virtuele garage in gaat is op de foto gezet door John, van zijn weblog Red-Star het is een Volvo 480 Turbo uit 1989. De Volvo 480 is een iconische auto ontwikkeld door Volvo om af te komen van het bezadigde imago vanuit de het DAF tijdperk. Het zou de opvolger moeten worden van de Volvo P1800, een beetje excentriek, met wat design ideeen van de Reliant Scimitar. Een sportieve coupé met opklapbare koplanpen.

bVision & Photography

De 480 serie was een vooruitstrevend model met voor Volvo diverse nieuwe toepassingen zoals o.a. voorwielaandrijving, een digitaal informatiecentrum, een motorkap van fiberglas, maar boven alles bijzonder goede rijeigenschappen. De Volvo 480 is gebouwd tussen 1986 en 1995, Niet echt een klassieker, maar zeker een auto welke gezien het feit dat er al clubs voor zijn, dat zeker gaat worden.

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

13 Comments

  1. Een vriend van me heeft er jarenlang een gehad, niet de turbo trouwens, en dacht hem als klassieker voor een mooie prijs te kunnen verkopen. Dat is niet gelukt, de Mini Cooper (BMW) die hij daarna had reed een stuk vlotter.

  2. logbankje

    Wat leuk een vriend van me reed er in eentje.
    Zelf vind ik het model wel leuk, zeker heel wat sportiever dan zijn voorgangers. Hans

    Ot, kijk ook bij elk bezoek aan je log op de teller.
    Schiet al aardig op.

  3. pjotr

    De Volvo 480 was een heerlijke auto om te rijden. Prima wegligging en behoorlijk snel. Veel ruimte voor een lange bestuurder en vol snufjes. Achterin krap en eigenlijk alleen geschikt voor kinderen. Deuren sloten als een kluisdeur, zoals bij alle Volvo’s.
    Degelijk plaatwerk en zeer goede lak. Na een aantal jaren geen roest te bekennen.

    Alleen de elektronica: Een ramp. Richtingaanwijzers met eigen mening, opklapkoplampen, die niet meer neerklapten. Binnenverlichting die op eigen gelegenheid aan en uitging, elektrische ramen die nog wel neer, maar niet meer op gingen. Motormanagement, dat vond dat “stationair draaien” gezellig moest variëren.
    Ik heb er 2 na elkaar gehad en met allebei nog best lang gereden. De (Renault)-motoren gingen lang mee.

  4. Goede morgen Sjoerd. De auto komt me niet bekend voor, maar het gebied waar hij op de foto is gezet ken ik wel. De laatste keer was ik daar om speelgoed voor een kleinkind te kopen.
    Ik wens je een fijne zaterdag toe.

Laat een reactie achter bij JohnReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.