Klasse

bVision Photography

Ik heb weer een pracht exemplaar gevonden voor in mijn virtuele garage. Niet iedereeen ziet het er aan af, maar dit is een koninklijke wagen. Een Maserati Biturbo 2.5 H5, een hele mond vol, maar dat moet ook wel met zo’n auto. De auto is in 1983 op de weg gekomen en in 1995 in Nederland geimporteerd. Op de voorzijde zit de koninklijke kroon, dat getuigt van lef.

bVision Photography

De auto werd ontwikkeld in 1981 en het design was van Pierangelo Andreani, een engineer van het De Tomaso team. Biturbo slaat op de twee turbo’s die voor de extra spirit zorgde onder de motorkap. Hij ziet er niet uit als een racemonster, een beetje tam zelfs, maar was dat ook in deze uitvoering wel. Met 205 pk sleurt de auto er wel aan. Deze uitvoering vind ik iets minder, de kleur mocht wel iets spannender zijn, maar wie weet

click to see the pictures big

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

14 Comments

  1. Koninklijk of niet, ik vind het niet egt een mooie wagen.

  2. Ik vind het eigenlijk ook best een saaie bak.

  3. Ik vind het een nette wagen, wat aan de grote kant, daar kan vast een groot gezin in!

  4. mooie bak Sjoerd.

  5. Het zal wel heel bijzonder zijn, maar het maakt in mij niets los.

  6. Nee, het zou mijn auto niet zijn en ook niet worden..!

  7. Tja, hij heeft een dure naam, maar dat maakt het voor mij nog niet bepaald tot een toppertje.

  8. Hij was me toentertijd al te groot en dat beeld is niet veranderd. Maar het is een prachtig wagen!

  9. Ha Sjoerd,

    Het oogt niet echt als een sportwagen, Rob Out heeft er ook nog een Maserati gehad. oma

  10. fijn voor jou om weer eentje bij te hebben in je virtueel rijtje

  11. 200 pk is ook heden ten dage nog niet kinderachtig, maar dertig jaar geleden toch wel helemaal een loei van een vermogen! En je ziet het er niet aan af…

  12. Niet echt onze smaak, ondanks de merknaam 😉 .

  13. Deze was mijn onbekend, moet ook eerlijk zeggen dat hij mij niet al te veel doet.
    En als ik zo lees bij de reacties ben ik niet de enige.

  14. Dit was 25 jaar geleden toch wel een snelle sedan, een concurrent voor de BMW M3 en de Mercedes 190 2.3-16 etc. Bij mijn werkgever toen stonden er vaak 2 in de parkeergarage. Maar echt spannend ziet de biturbo er niet uit. Het is trouwens geen kroon, maar de drietand van Maserati: il tridente.

    “Het merklogo is een rechtopstaand blauw-wit ovaal, met een rode drietand. De drietand is het officiële symbool van Bologna, de stad waar de Maserati auto’s oorspronkelijk werden geproduceerd. Het icoon van die stad is een standbeeld/fontein van Neptunus met drietand, gemaakt door de Vlaming Giovanni Da Bologna.”

Geef een reactie