De naakte waarheid met een flinke schep zout

Daar sta je dan op zaterdag ochtend, net op bezoek geweest bij een mooi kasteel in Mheer. Net op het moment dat ik de berg opreed van Wijlre richting Elkenrade gingen de bomen van de spoorwegovergang dicht, Het spoor leidt naar het emplacement van de ZLSM in Simpelveld. Ik stapte alvast uit om te kijken naar welke stoomtrein er langs zou komen, maar niets van dat alles…

Ik heb ze niet geteld, maar het was een eindeloze rij wagons die voorbij trok, aan gevoerd door een DR V100 locomotief van de firma Captrain als ik het goed heb. De trein reeds stapvoets voorbij en na een tiental minuten wachten, net twee wagons voor het einde stopte de trein. Nou ja zeg. Vervolgens begon de trein langzaam achteruit te rijden, weer richting Simpelveld. Gelukkig stopte deze niet nogmaals en verdween langzaam uit het gezicht. Ik heb daar zo’n 25 minuten in de gloeiende zon gestaan alvorens mijn weg te vervolgen, wel met vraagtekens op mijn gezicht…

* DB-Baureihe 203: Baureihe 112 modellen voorzien van een 1877 pk Caterpilar of MTU motor, verbouwd door ALSTOM in Stendal. Deze serie werd vooral doorverkocht aan private ondernemingen, de meeste in Nederland aanwezige locomotieven zijn van dit type.
bVision.nl een Parkstad Limburg blog
Het kan soms erg lang duren bij de spoorbomen.
Voordeel is wel dat je je kennis over het locomotief kon aanspreken. Hans
Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl
Nee, dáár zit je niet op te wachten als het warm is.
Heen en weer, heen en weer. Een leuk liedje, maar als het je overkomt, sta je wel even te balen, lijkt mij.
Nou ja zeg. Maar het leverde wel een paar aardige foto’s op.
Je hebt dus een trein gespot. Heel interessant om zien zo’n loc.
Wat een geluk dat jij die V100 (oost-Duits) zo in het wild hebt kunnen spotten! En dan nog wel de 203 – 103! Ik begrijp best dat je dag dan in 1 keer goed is! Deze lok was laatste weken gespot in Sittard, zie https://treinposities.nl/voertuig/captrain_v100_203103.
Die containerdraagwagens zonder belading zijn minder boeiend, geen idee waarom daarmee gerangeerd moest worden. Zo’n trein kan wel zo’n 500 meter lang zijn, en als ze dan met een slakkegang rijden schiet het niet op. Dat is dan wel weer hachelijk.
Geen pretje in dat hete weer.
Het kan verkeren…
Lie(f)s.
Je verhaal doet me denken aan die immens lange vrachttreinen in de VS.
Het gaat waarschijnlijk om ‘gevoelsminuten’. 😉
Heb ooit zoiets ten zuiden van Chicago meegemaakt. Daar zijn goederentreinen ongeveer 6x zo lang als wat hier op het spoor mag. Ging ook langzaam en weer terug. Dat was toch binnen een kwartier gepiept. (Maar het kan ook zijn dat mijn gevoelsminuten destijds een stuk langer waren.)
Hier een videootje dat het nog veel erger kan. Het is maar goed dat in de USA 2 containers op elkaar passen, anders waren ze nog wat langer.
https://www.youtube.com/watch?v=WZuGlKIlEr0
Pfff ik snap dat dingen moeten maar dat is erg lang in zo’n hitte, je zou maar echt ergens heen moeten.
Ha John, wel 25 minuten…
Dat is toch wel erg lang! En de NS zegt nooit waarom!
Toch wel leuke foto’s…
Dat dan weer wel…
Groetjes van Marlou
Sorry Sjoerd… Oeps! ik heb je naam ontzettend fout opgeschreven.
Ik weet natuurlijk wel, dat jij Sjoerd bent…
En dan heb je nog geluk gehad, want bij de overweg staat meestal ook nog een bordje dat er nog een trein voorbij kan komen.
Tja, dat kan natuurlijk gebeuren. Gelukkig scheen de zon en regende het geen pijpenstelen.
mogge Sjoerd
ja dat is pech hebben dan hé
maar je zag wel een mooie loc , zie er wel eens op Amersfoort centraal , denk dat je ze meer ziet rond havens of b.v. de hoogovens
geniet de dag
Vreselijk, zo’n eindeloze trein! En dan ook nog heen, en weer.
dit is echt wel heel lang, en dan die hitte er nog bij…
Een @->- voor je.
Dat is irritant in die hitte!