
In de oorlog waren de fabrieken van de Regie Nationale des Usines Renault onder Duitse bezetting maar dat hinderde twee franse ingenieurs niet om in het geheim te werken aan de auto van de toekomst. Een kleine zuinige wagen die voor iedereen bereikbaar moest zijn. Net zoals de Volkswagen, maar dan Frans. Na de oorlog werd de fabriek door Generaal de Gaulle geconfisqueerd en ter beschikking gesteld aan een nieuwe beheerder. In 1947 begon de productie van dit in Nederland minder bekende autootje. De productie liep door tot in 1961. En vergis u niet, er werden meer dan een miljoen exemplaren van geproduceerd in die tijd. En achteraf gezien vind ik dit autootje eigenlijk veel leuker dan zo’n saaie Duitse eenheidsworst.

Ja ,ik heb ze nog gekent. En toch vier deurs voor zo,n autootje. Leuk om ze nog even te zien . Gr.Jan
Kon ik ze maar even aanraken…..
oh deze zijn weer erg mooi om te zien.
ik had ze nooit eerder gezien.
Prachtig! Alweer zo’n mooi autootje, waarvan ik me niet kan herinneren, dat ik het ooit ergens op straat heb kunnen aanschouwen.
Ik vind auto`s er in het rood altijd beter uitzien, dan zijn ze gelijk net even mooier!
Grappig karretje en ik kende hem niet!
Een bumper was toen nog een bumper.
Ik kom je een fijn weekend wensen
Groetjes Gina
De eerste waarin ik mee mocht rijden. Hij was van mijn oom en we gingen een dagje naar de Efteling 🙂 TT-55-25
Ja prachtig autootje en met heuse ‘heupen’ achter en voor.
Zeker een leuk autootje!
Ik was hem compleet vergeten. Volkomen ten onrechte, want wat is-t-ie toch mooi.