Pizza Hut en het electronisch patienten dossier

Telefoniste : ‘Pizza Hut, goede morgen.’
Klant: ‘Goede morgen, ik wil een paar pizza’s bestellen.’
Telefoniste: ‘Mag ik uw Burgerservicenummer, meneer?’
Klant: ‘Dat is 222 0033653 52.’
Telefoniste : ‘Dank U, meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is Haagstraat 256 en uw vaste telefoonnummer is 288 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 678 89 65 en uw GSM 0475-65 25 32. Vanuit welke locatie belt U ons?’
Klant : ‘Euh…. ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?’
Telefoniste: ‘Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer.’
Klant: (zucht diep) ‘Goed dan! Mag ik twee pizza’s met ham, mozzarella en…’
Telefoniste: ‘Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer.’
Klant: ‘Hoezo?’
Telefoniste: ‘U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw ziekteverzekering weigert de gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen. Bovendien krijgen wij ook een boete voor het leveren ervan.’
Klant: ‘Oei! Wat raadt u mij dan aan?’
Telefoniste: ‘Probeert u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden.’
Klant: ‘ Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?’
Telefoniste: ‘Uw vrouw heeft onlangs het boek ‘Lekkere recepten met soja ‘ in de lokale bibliotheek geleend’.
Klant: ‘Oke… stuurt u daar dan twee van. Voor mij en mijn vrouw.’
Telefoniste: ‘Goed. Dat kost samen dertig euro.’
Klant: ‘Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is….’
Telefoniste: ‘Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag al overschreden. U zult cash moeten betalen.’
Klant: ‘ Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur voordat uw bezorger arriveert.’
Telefoniste: ‘Dat zal niet lukken, meneer, er staat niets meer op uw bankrekening.’
Klant (boos): ‘ Dat is uw zaak niet! Stuur die pizza’s en ik zorg wel dat ik het geld heb. Hoelang duurt het’?
Telefoniste: ‘U krijgt de pizza’s over een uur bij u thuis. Hebt u haast, dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza’s per motor vervoeren is niet aan te raden, meneer.’
Klant (getergd): ‘Hoe weet u dat ik een motor heb??’
Telefoniste: ‘Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is genomen. Maar uw motor is betaald, dus ik veronderstel dat u die gebruikt.’
Klant: ‘@#%/$@?#!’
Telefoniste: ‘Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer? U bent al eens veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdienaar. Een tweede aanklacht zou niet best zijn.’
Klant: (Sprakeloos)
Telefoniste: ‘Nog iets anders, meneer?’
Klant: ‘Neen… Of ja, toch wel: vergeet niet om ook de gratis twee liter Cola te leveren zoals in uw folder staat.’
Telefoniste: ‘Sorry, meneer, een uitsluitingclausule in onze vergunning verbiedt ons om gratis dranken, die suiker bevatten, aan diabetici te geven…. wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer? Die moet u natuurlijk wel betalen, maar…’
Klant: tuut tuut tuut tuut (BRON ONBEKEND)

25 Comments

  1. Heel erg leuk… Hopelijk geen verhaal uit de toekomst 😉

  2. Het zal ons maar gebeuren zeg..

    Op dit moment zou ik nog wel pizza mogen bestellen gelukkig.. 🙂

  3. Schitterend! Ik heb je gesprek meteen gelinkt in mijn krenten uit de pap-verzameling.

  4. Geweldig als je dit kunt verzinnen. De grap bedoel ik. Verder ben ik er inmiddels van overtuigd geraakt, dat dit sneller dan we denken waarheid wordt. Sluipend komt het dichterbij. Het net wordt gesloten. We staan er bij en we kijken er naar. Serieus mensen, maar het gros zit te maffen. Renesmurf, dit is geen betutteling, was maar waar. Wordt wakker en kom in opstand tegen deze terreur van de toekomst.

  5. fijn he zo’n bigbrother systeem en zo’n EPD is geen grap meer zowat 🙁

  6. goh ze weten ook alles, 🙁

  7. hahahahaha briljant verhaal. Hopelijk komt het nooit zover!
    groetjes en fijn weekend,
    Elmar

  8. Gelukkig wordt dit geen toekomst. Dat hebben we met de speculaties van 1984 wel gezien, maar het is wel heel grappig.

  9. Het wordt steeds meer de waarheid, zulke beangstigende betutteling.

    Bron onbekend, das is een leuke, het is zo verspreid, dat niemand het meer weet.
    Terwijl het juist gaat over ALLES weten.

  10. haha, ik kreeg m van de week bij de hyves doorgeef mailtjes! Hij is idd heel grappig!!
    Fijn weekeind

  11. Hoe zal dat nu gaan bij de voedselbanken?

  12. .
    .
    Pizzeria la Grotta, goedenavond.
    He, Vic…, ik wou graag twee pizza ’s bij je bestellen.
    Anders ?
    Jep.
    He… waarvan een quattro formaggio zeker ? (met een licht lachje)
    Jep. En een mozerella.
    Zender salami ?
    Goed onthouden !
    Oja, en er stonden nog twee pizza ’s open, van vorige keer.
    Ah… dat komt wel goed. Kom je ze halen ?
    Ja, 10 minuutjes ?
    Zet ik ’n espressootje klaar.
    Tot zo…

  13. Een toekomstbeeld waarvan ik hoop dat ‘ie nooit uitkomt…. Mooi stukje!

  14. Nou ja, voorlopig is het EPD in ieder geval even uitgesteld …

  15. Ook ik kende hem al maar je zou raar staan te kijken als je even een pizza wil bestellen en je krijgt dat!!

  16. Hahaha, ik kende hem al, maar was hem weer vergeten. Hij blijft leuk

  17. Prachtig stukje, hopelijk komt het niet zover.

  18. Briljant en super! Goed gedaan hoor…

  19. hij is super,
    hopelijk blijft het hierbij
    😉

  20. Ik snap de zorgen om het EPD, toch denk ik dat het er wel moet komen. Uit ervaring weet ik dat het belangrijk is bepaalde zaken breed bekend te maken onder mensen die het moeten weten. Maar de randvoorwaarden moeten nog wel beter afgebakend worden…

    en voor je stuk… HILARISCH!

  21. Hopelijk komt het nooit zover

  22. Geweldig stuk, ja dit wordt de toekomst, als we niet oppassen.
    Nooit meer een lekkere pizza.

  23. Fijn toekomstbeeld. En helaas geen science fiction.

  24. Briljante column! Niets aan toe te voegen.

Geef een reactie