De Columbus Buggy Company uit Columbus in Ohio is in 1875 opgericht door Clinton Firestone en George & Oscar Peters. Er is niet zo heel veel bekend over deze voertuigen. Ze waren leverbaar in een electrische uit voering en met een gewone benzine motor. De auto op de foto is heel zeldzaam, het is de elektrisch aangedreven uitvoering. Het lijkt een beetje op mijn MG. Ook een cabrio, maar dan anders.
Dit model is het type 1000 Electric Stanhope en dit heeft een 1.5 pk 24 volt wisselstroom motor. Maar dat is ook een van de weinige dingen die er bekend zijn. Een eervolle dood vond plaats in 1915. Helaas is er weinig documentatie achter gebleven. De prijs valt mee, tussen de 60 en 70 duizend euro word ervoor gevraagd. En dit model is zeker gezien de zeldzaamheid straks vele malen duurder. De foto’s zijn van Hyman LTD, die mij het recht hebben gegeven om hun schitterende foto’s te publiceren.
bVision.nl een Parkstad Limburg blog
Waar is de accu?
Ha Sjoerd,
Pure nostalgie, het is dat de benzinemotor eenvoudiger was toe te passen dan elektrisch ander was men allang groen aan het rijden. oma
ot, prettige vakantie.
Een heel klein beetje lijkt ie op jouw MGTF 😉 Echte oude(rwetse) auto.
OT: Morgen gaan wij onze laatste tourrit rijden en wel deze.
Dorestad Classic 4 november
Een groot evenement in Wijk bij Duurstede als afsluiting van het jaar 2012 mede georganiseerd door Regio midden van de MG Car Club Holland. De binnenstad wordt geheel afgesloten maar MG’s hebben weer vrij toegang om op de markt te parkeren.
De winkels en galeries zijn deze dag open, dus gezelligheid ten top.
Regio midden heeft een kleine tourrit uitgezet met een lengte van ongeveer 45 km, waardoor u weer snel op de markt terug bent voor de andere activiteiten. Zo wordt er o.a. een beker uitgereikt voor de mooiste MG die deze middag aanwezig is.
We hebben er allebei zin in. We gaan met onze MGF. En of de kap er af gaat???
MaGistrale groet
Albert
ja, ik vind deze prachtig! Ondanks de vervuiling, de herrie en de oncomfortabelheid. Gewoon nostalgie.
Bij een colum-bus verwachtte ik meer zit- en staplaatsen. 🙂
wow heel mooi zeg, ijkt me geweldig om in te rijden.
Top karretje.
Heel anders dan die dertien in een dozijn bakkies van tegenwoordig.
Ja, wat Ria zegt; gewoon een koets zonder paard, ze hadden duidelijk nog niet nagedacht over hoe de voorkant vorm te geven zonder paard ervoor 🙂
Maar in die tijd waren ze er nog niet helemaal uit wat de beste energiebron was, je had ook nog stoomwagens.
Grappig karretje, doet me wat denken aan heer Bommel zijn autootje.
Ik vind het meer een koetsje, wel een mooitje.
Grappige wagen om te zien. Niet echt mooi, maar toch interessant.
Leuk, deze auto’s zie je alleen nog maar hier op het blog, of in een museum.
Fijn weekend Sjoerd.