De meest innovatieve auto ooit gemaakt, en dat is gewoon waar, allemaal nieuwe technieken en allemaal in de destijds meest luxe auto die er gemaakt werd. Of het nou de unieke hydraulische vering was met zijn veerbollen. of de meedraaiende koplampen, zij luxueuze rijeigenschappen, het was een godin op de weg. Het was ook een auto met vele bijnamen, snoek, haai, kikkerbek, padde, strijkijzer en ook een aantal namen die zelfs ik niet kan uitspreken omdat ze uit andere talen komen.
Maar dit alles kan niet gezegd worden van deze snoek op de weg. Die heeft nog een lange weg te gaan wil die er ooit weer op en top uitzien. En in tegenstelling tot de Volvo 164 van de vorige week kost dit klauwen met geld. Deze niet zo heel fraai meer uitziende Citroen stamt uit 1974 en heeft een vier cilinder benzinemotor. In Leiden gespot door Leidse Glibber en voor een metamorfose overgedragen aan mijn virtuele garage. Ik heb al wat moeten sjoesteren met Photoshop om er nog iets van te maken. Maar dit wordt meer dan een vlekje wegwerken voordat die in mijn virtuele garage past…
bVision.nl een Parkstad Limburg blog
Het is en blijft een top auto, uniek.
mooi is ie zeker, mag wel wat poetswerk hebben das jammer.
Erg mooie auto, ik heb een keer een stukje mee mogen rijden in zo’n snoek (een luxe 2.7 met halfautomaat, leren bekleding etc) en dat was een hele indrukwekkende ervaring!
Ze blijven mooi. Mijn Rover P6 is er gedeeltelijk van afgeleid qua constructie, en men heeft zelfs overwogen er het hydropneumatisch veersysteem in te bouwen.
Ha Sjoerd,
Een zeer luxe auto in de jaren 70, ken hem alleen als de snoek.
Jammer dat deze zo weg staat te roesten.
Citroën is een plezierige auto. oma
Prachtig ik heb ook nog zo’n wagen gehad in mijn jonge jaren De vering, die is perfect nooit enig spoor van na deinen gehad als ik achterin zat met mijn vriendin.
Zonde, want deze auto rijdt wel zo lekker. Jammer dat hij niet netjes is onderhouden.
Love As Always
di Mario
Een oude maar ook lelijke dame. Daar moet nog heel wat aan gedaan worden. Ik dacht dat mij ID in Amsterdam ( http://albertymara.blogspot.com.es/2013/03/een-citroen-19-id-f-ste-uit-1967.html ) er slecht uit zag, maar deze is nog erger.
Saludos de Albert
Jammer dat deze er zo slecht bij staat, maar het ontwerp was, is en blijft fantastisch. Ik heb er een paar maal als passagier in mee mogen zweven … man, wat een genot.
lijkt me moeilijk om te parkeren, zo lang van voor of is dat maar gezichtsbedrog
Prachtige auto’s vind ik, ik zie er nog maar zelden rijden.
Gewoon tonen zoals die is. Hij is niet nieuw meer, en dat mag ook gezien worden.
\Deze kon met de kont omhoog, altijd leuk om te zien. Hier moet nog wel het een en ander aan gebeuren.
Prachtige auto, die Snoek!
Ik heb er zes jaar lang ook een gehad, uit 1967: DH-05-89. Helaas in moeten ruilen omdat ik vanwege mijn werk ongeveer 50.000 km per jaar moest gaan rijden. Wel in een Citroën Xantia 1.9 TRD. Maar twee auto’s kon ik mij niet veroorloven.
Een kennis van me heeft er toevallig ook een. Maar veel onderhoud nodig.
Ik ben een enorm Citroën fan. Van de snoek zie je er steeds minder.
Je hebt hem al aardig opgepoetst…!
Maar zelfs in slechte staat is en blijft het een beauty..!!
Fijne zaterdag.
Zonde he dat hij daar gewoon staat weg te roesten.
Dit is altijd wel een van de vreemde ontwerpen geweest, dat op de weg te vinden waren. Oke, de eend was er ook eentje. Ook uit hun stal.