bVision Photography

Day Of Month
Bouwjaar 1974 staat op het kentekenbewijs van deze DAF 66 Marathon. De Laatste echte DAF voordat Volvo de zaak om zeep bracht. Deze versie werd gespot door Di Mario van dimario.info. De DAF 66 was uitgerust met een 1100 cc grote Renault “Cléon-Fonte”-motor met 53pk (40kW). Deze DAF 66 Marathon heeft een sterkere Renault C-serie 1300 cc-motor met 57 pk (43 kW). De De Dion-achteras zorgde voor stabieler weggedrag dan de oude pendelasophanging. Ondanks dat het de beste DAF aller tijden was werd de Marathon versie niet echt een succes. Het bleef een jarretel auto voor oude van dagen, dametjes en invaliden. Niets ten nadele van de laatste. DAF was wel een fabrikant die een betaalbare auto uitbracht voor deze mensen. Mijn vader heeft alle modellen van DAF gereden, en is daarna overgeschakeld op een Mazda automaat.

click to see the pictures big

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

17 Comments

  1. Met achteruitrace van de TROS, was het de auto.
    Net als voor mijn buurvrouw, die heeft geloof ik in de allerlaatste DAF van Nederland gereden, ze wilde geen ander type auto. Hans

  2. Dit Dafje doet me denken aan de tijd van Neerlands Hoop, toen er steevast bij elke voorstelling een kanariegele Daf verkeerd geparkeerd stond … 😉
    In mijn diensttijd heb ik heel wat kilometers in een Dafje gereden, en ook daar bewaar ik nog steeds leuke herinneringen aan.

  3. Ik ben nooit gek geweest op dafjes, maar dat kan zeker komen door hun bijzonder suffe imago. Nu vind ik ze wel grappig, maar de behoefte om er eens in te rijden heb ik nog steeds niet.

    Frank-103
  4. mijn ouders zelf hadden geen auto, ze zijn er pas één beginnen te kopen, toen de oudste thuis voor haar rijles ging. Maar de buren hebben naar mijn weten vroeger altijd een daf gehad. Ik ie hem nog zo voor m’n ogen.
    Sjoerd, ik wens je een heel fijn weekend

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.