Day Of MonthNatuurlijk moeten fabrikanten van auto’s ervoor zorgen dat er typegoedkeuringen komen voor geproduceerde motoren in auto’s, maar wat Volkswagen met zijn dieselmotoren uitgespookt heeft is schandalig en kan echt niet door de beugel. De miljarden boetes die het dreigt op te lopen en het inmiddels met meer dan 25 miljard gedaalde aandelen pakket zijn het gevolg. Eigenlijk zou ik me moeten schamen om in een Volkswagen rond te rijden. Zij het dat het niet om een uitvoering gaat waarin ik me verplaats. Als je aan de eisen moet voldoen door aan de software te gaan sjoemelen ben je echt niet goed bezig. Ik sluit me aan bij de mening van velen, een auto moet niet in de testen slagen, maar in de praktijk. Wellicht dat dat er nu van gaat komen. Overigens haal ik met mijn benzine aangedreven Golf in de praktijk nog steeds 4.3 liter op de 100 km. Ofwel zo’n 1 op 23… En ik geef toe, alleen op zaterdagochtend als we in Roermond gaan winkelen. Heen en terug, zonder autoweg en zonder overschrijding van de maximum snelheid, en erbij vermelden dat ik dan wel bewust rij volgens het nieuwe rijden… Long time go ligt het gemiddelde ergens rond de 1 op 17. En is dit spannend, neu, de vluchtelingen helpen heeft meer prioriteit.

click to see the pictures big

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

19 Comments

  1. Het is een debacle … wat een imagoschade voor VW. En hiermee kan maar zo een beerput zijn losgetrokken. Zelf rijdt ik in een Toyota Prius uit de tweede serie die gemaakt is: deels benzine, deels elektrisch. Ik hoop zรณ toch integer met het milieu om te kunnen gaan. Niet te hopen dat andere automerken met een ‘duveltje’ uit een doosje komen …
    Vluchtelingen helpen, ja.
    Man man, wat een mensonterende toestanden daar bij die Hongaarse grens, onvermurwbaar die Hongaren, echt niet humaan ๐Ÿ™

  2. Eerlijk gezegd was ik er heel blij mee dat Volkswagen nu is betrapt en veroordeeld. Hopelijk gaan nu ook andere grote bedrijven even snel nadenken of mensen oplichten wel de juiste manier van zakendoen is.

  3. Goede morgen Sjoerd. Nee niet slim om te sjoemelen , maar zouden alle Amerikaanse wagens dat niet hebben gedaan? Ik bezit gelukkig geen aandelen in de auto-industrie ๐Ÿ˜‰
    Ik heb een oude Corsa en ik rijd iets van 1 op vijftien en dat vind ik ook nog netjes vooral omdat ik zelden snelweg rijd, alleen een stukje A58 op weg naar mijn kleindochter, net als straks. Fijne woensdag gewenst.

  4. Ik rijd 1 op 12 met mijn Ford, gezien alle milieuheffingen per liter benzine draag ik heel wat mer bij aan het milieu dan die zuinige rijders. Het ergste zijn de mensen die fietsend naar het werk gaan, die dragen niets bij aan het milieu!
    De mensen bij vw waren handig met software, die boete van 33000 dollar per auto lijkt dan nergens naar, want zoveel kost een vw gemiddeld niet eens in de vs. Of zou die boete bedoeld zijn voor het alleen door vw gebruiken van deze software waardoor vw een voorsprong had op de suffe concurrent, die tijdens testen veel meer uitstoot laten zien? Hachelijk!

    Frank-103
  5. Probleem met dit schandaal is dat er waarschijnlijk wat directeuren met een gouden handdruk of hoge oprotpremie verdwijnen en klaar zijn of later opduiken bij andere bedrijven, terwijl misschien door de boetes en verliezen Jan de arbeider ontslagen wordt zonder hoge vertrekpremie en uitzicht op een andere baan. Dat is waar ik het eerste aan dacht toen ik het hoorde. ๐Ÿ™

Reageren mag, stay safe!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.