Fintail of Heckflosse

click to see the pictures big

bVision & Photography

Fintail of Heckflosse dat was de bijnaam voor deze W111 carrosserie van Mercedes-Benz. Dit was gebaseerd op de enigszins hoekige vorm an de achterzijde, die deed vermoeden dat Mercedes dit had afgekeken van de Amerikaanse staartvinnen. De verklaring die Mercedes er voor gaf was dat de omhoog gebrachte achterzijde een bete zicht gaven met inparkeren. De auto op de foto’s van Di Mario is een Mercedes-Benz 250 SE uit 1966. Deze heeft een 2.5 liter 6 cilinder motor

click to see the pictures big

bVision & Photography

Deze serie van Mercedes was de Volvo vanuit veiligheidsoogpunt ver vooruit. In het interieur van deze Mercedes waren de scherpe uitstekende delen allemaal afgedekt. Dusdanig da bij een ongeluk daar niemand zich aan kon verwonden. De handgrepen van de deuren waren weggewerkt in de carosserie. Het was ook de eerste auto met een veiligheidstuur en het was de eerste auto met een kreukelzone en een kooicarosserie naar een ontwerp van Béla Barényi.

click to see the pictures big

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

14 Comments

  1. Kakel

    Een collega van me – ten tijden van de Engelse bank – reed in een witte uitvoering van deze auto. Ik vond het een geweldige bak maar pestte hem er ook wel een beetje mee. Hij was een beetje een patser (-: Ik heb me werkelijk rot gelachen toen hij in een Fiat Panda naar zijn werk kwam. Het autootje van zijn vrouw want de Mercedes wilde niet starten, haha.
    Heel mooie auto!

  2. Mooie foto’s weer, Di Mario spot nog al eens oude auto’s voor je, ik zie ze niet zo vaak als hij.
    Wat vreemd dat dit log nu pas te zien is, vanochtend was het nog niet geplaatst toen ik je een prettig weekend kwam wensen en als tijd staat er echt heel vroeg vandaag boven 🙂 Nu nogmaals een fijn weekend toewensen dan maar.

Geef een reactie