1955 Swallow Doretti Roadster

bVision&Photography

De vijftiger jaren stonden bekend als vruchtbare jaren in de automobielindustrie, en in de plaats van de logge auto’s van voor de tweede wereldoorlog werden ze steeds lichter en sneller. De auto deze week is ontwikkeld door Frank Rainbow, een ex vliegtuig ingenieur. En met een carte blanche werd dit het resultaat. De tweezitter bestaat uit een buizenchassis van Reynolds 531 manganese–molybdeen, medium-carbon waaraan de mechaniek van de Triumph TR2 werd geschroefd. Het merk Swallow Coachbuilding was ooit eigendom van William Lyons, de baas van Jaguar maar was ten tijde van dit ontwerp eigendom van een buizenfabrikant , de Tube Investments Group.

bVision&Photography

Niet echt indrukwekkend, maar geheel passend aan de stijgende vraag naar sportieve roadsters. De Doretti is uitgevoerd met een Triumph TR3 motor en daar was niets mis mee. Hier is de wagen vrij onbekend, maar er zijn er nog verrassend veel van in omloop. Maar goed, mijn voorliefde voor deze roadsters mag bekend zijn.

bVision&Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

12 Comments

  1. Deze Swallow Doretti Roadster is ook wel een model om verliefd op te worden.
    Las laatst nog dat men na de tweede wereldoorlog van oude vliegtuigen huishoudelijk apperatuur ging maken. Hans

    logbankje
  2. Ha, ik had een kekke leidingevende in zo’n karretje. Elke morgen kwam ze aangereden, fleurig sjaaltje ala BB. Dan stapte ze uit, gaf haar tas aan de toegesnelde portier en stapte hooggehakt naar binnen. Goeie tijden, kom daar nou eens om 🙂

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.