Deze Saab is door Di Mario van Di Mario.info op de foto gezet terwijl hij hongerig na zijn werk op weg naar huis was. Toch maar even gestopt om de auto op de korrel te nemen, en maar goed ook, want daarna heeft hij de Saab nooit meer gezien. Het is echt een auto die thuishoort in mijn virtuele garage die inmiddels zo gevuld is dat het meer lijkt op een nationaal virtueel museum
De geschiedenis van Saab Automobile is eigenlijk heel triest, en de ondergang ook geen schoolvoorbeeld van overnames. Deze geschiedenis kent u wellicht uit het nieuws van de afgelopen jaren. De Saab 96 is de laatste echte versie van de Saab met de bekende pruttelende tweetaktmotor, dit model kreeg in het halverwege de jaren 60 een V4-motor uit de Ford Taunus die de tweetakt verving. Het model op de foto is geproduceerd in 1971 en bezit reeds deze viercilinder uit de Ford Taunus. Dit is dus naar mijn idee al niet meer een echte SAAB ja, toen nog met hoofdletters geschreven
bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek
Hij is prachtig, die mooie afbuigende profiellijn… En zo mooi in het gepoetste chroom..! Een aanwinst voor je virtuele museum.
Wat een pracht van een auto, daar zou ik ook wel in willen rijden.
De De Saab 96 was inderdaad eerst een pruttel potje, net een Trabant.
Saab heeft inderdaad een bewogen geschiedenis en is is kwalitatief toch een goed product. Hans
@ ik dacht tijdens de feestdagen heeft Sjoerd wel wat anders aan zijn hoofd.
Heel mooi.
Goed werk weer van Di Mario!
SAAB heeft altijd een herkenbaar koetswerk gehad. Zo ook dit exemplaar.
Een prachtig exemplaar! Die wilde iedereen wel hebben, toen.
di mario heeft jou zijn hulp aangeboden, met hulp weet je altijd meer 😉
een saab is en blijft een mooie auto
Een @->- voor jou.
Mooie auto, jammer dat ie niet meer wordt gemaakt.
Als Mario hier niet voor gestopt was hè.. Maar dat is hij wel en het is een prachtwagen.
Mooi, zo’n echte SAAB….!
Ik kan er niets aan doen, maar door jou zie ik overal trafohuisjes en oude auto’s.
Love as Always
Di Mario