bVision & Photography

Deze Saab is door Di Mario van Di Mario.info op de foto gezet terwijl hij hongerig na zijn werk op weg naar huis was. Toch maar even gestopt om de auto op de korrel te nemen, en maar goed ook, want daarna heeft hij de Saab nooit meer gezien. Het is echt een auto die thuishoort in mijn virtuele garage die inmiddels zo gevuld is dat het meer lijkt op een nationaal virtueel museum

bVision & Photography

De geschiedenis van Saab Automobile is eigenlijk heel triest, en de ondergang ook geen schoolvoorbeeld van overnames. Deze geschiedenis kent u wellicht uit het nieuws van de afgelopen jaren. De Saab 96 is de laatste echte versie van de Saab met de bekende pruttelende tweetaktmotor, dit model kreeg in het halverwege de jaren 60 een V4-motor uit de Ford Taunus die de tweetakt verving. Het model op de foto is geproduceerd in 1971 en bezit reeds deze viercilinder uit de Ford Taunus. Dit is dus naar mijn idee al niet meer een echte SAAB ja, toen nog met hoofdletters geschreven

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

11 Comments

  1. De De Saab 96 was inderdaad eerst een pruttel potje, net een Trabant.
    Saab heeft inderdaad een bewogen geschiedenis en is is kwalitatief toch een goed product. Hans

    @ ik dacht tijdens de feestdagen heeft Sjoerd wel wat anders aan zijn hoofd.

    logbankje

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.