bVision & Photography

Deze Rover trof ik afgelopen donderdag aan ergens langs de weg in Heerlen. Hij zag er een beetje in de steek gelaten uit. Maar dat is niet gek als de laatst geregistreerde APK reeds verlopen is. Maar het feit dat de auto daar stond bied hoop zullen we maar zeggen, De RDW kon me geen duidelijkheid geven, maar volgens welingelichte bronnen hoort hier een zescilinder-motor in met 2103 CC. Hij levert ongeveer 75 pk.

bVision & Photography

Veel moet je van deze relatief zware auto niet verwachten, ondankd de licht aluminium delen woog deze auto ca 1600 kg en de prestaties waren met 135 km/u en in ruim 21 seconden naar de 100 km/u ook niet opzienbarend. Het design is gebaseerd op de Amerikaanse Studebaker. De eerste Rover P4-75, wat de correcte naam is van dit beestje, werd aan het publiek voorgesteld in 1949 en kreeg de naam Cyclops door een koplamp midden in de gril, bij de latere modellen, zoals bij deze is de gril meer authentiek aan de andere Rovers . Het is wel een luxe auto, voorzien van een “His Masters Voice” radio en veel leer en houtwerk binnenin.

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

13 Comments

  1. Mooie foto’s van mijn Rover! Dankjewel en ik rijd haar al 25 jaar met nog steeds veel plezier. Ik laat haar momenteel restaureren en zou zelf graag meer doen, maar dat gaat niet meer…ik word ook een dagje ouder. De rover blijft in de familie, dat staat vast

    Irene Bindels
  2. Goede morgen Sjoerd, weer een luxe wagen, in die tijd vast alleen al voor mensen met een dikke portemonnee . De gewone man was al blij dat hij een kevertje kon kopen. Maar het blijft een mooie auto om zo te zien.
    Ik wens je een fijne zaterdag toe.

Reageren mag, stay safe!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.