bVision & Photography

In 1961 werd de Citroen Ami geïntroduceerd aan het publiek, deze werd als middenklasser tussen de Eend(2CV) en het strijkijzer(DS) gepositioneerd. En ook hier een duidelijk concept, de schuin naar achterstaande achterruit, om meer plaats te maken voor de hoofden van de passagiers, als deze tenminste durfden in te stappen. Ook deze wagen stond erom bekend dat je bijna op de zijkant van de auto door de bocht kon gaan.
Morgaine van Morgaine’s Passions trof deze Citroen Ami break comfort, whats in a name, op weg naar de action… Ik heb de auto zelf niet gezien, maar het kan zijn dat deze auto een rat-look heeft. Waarbij roestige plekken niet worden weggehaald , maar worden geconserveerd (men noemt het ook wel patineren). De auto houdt op deze wijze zijn originele look, maar roest op deze wijze niet verder. Dat in tegenstelling tot het terug brengen in nieuwstaat, waarbij dit karakter verloren gaat.

Onderstaande afbeeldingen zijn aanklikbaar

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

20 Comments

  1. Ja, deze viel juist op door de roestplekken ook! Ik vond het wel iets hebben en moest echt meteen aan jou denken. Geen idee of ze het zo laten of dat het nog behandeld gaat worden, geen idee ook wat ik dan mooier zou vinden.

    X

  2. Goede morgen Sjoerd, de moeder van een vriendin had een Ami, maar dan eentje met zo’n schuine achterruit, dus niet zo eentje als hier op de foto. Altijd mooi om te zien die oude auto’s je herkende de modellen al van een afstand, tegenwoordig moet je ze vaak van dichtbij zien om te weten welke auto het is. Maar dat kan ook aan mij liggen, want ik heb niet veel met auto’s dus ik herken ze ook niet zo snel.
    Een fijn weekend gewenst.

  3. Het is natuurlijk prachtig dat deze wagens nog rond rijden. HEt zegt toch iets over de kwaliteit. Als het echt roest is hoop ik dat ze er wat aan gaan doen.
    De gele koplampjes verdienen dat gewoon.

Reageren mag, stay safe!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.