NSU Spider
NSU Spider

NSU Spider

bVision & Photography

Het was in 1964 toen NSU met de eerste cabriolet op de markt kwam die voorzien was van een rotatiemotor, ofwel de Wankelmotor. Ten opzichte van de conventionele benzinemotor bood de Wankelmotor wel degelijk enkele voordelen echter de betrouwbaarheid was een probleem. De produktie van deze leuke cabriolet duurde dan ook niet lang. In 1967 viel het doek voor de Wankel Spider, er werden er totaal 2375 gebouwd. Van de 150 die er nog rondrijden is deze gespot door Hans Bank van het weblog Logbankje tijdens zijn bezoek aan de oldtimerdag in het Winkelcentrum Emiclaer te Amersfoort enige tijd geleden. Het is jammer dat het principe wat zwakke kanten had met de afdichting van de roterende zuigers, want het was een mooi autootje om te zien.

merk
NSU
model
Spider
type
Oldtimer
kenteken
90-65-FM
Kleur
rood
Bouwjaar
1968
aantal cilinders
n.v.t.
vermogen
37 kW (50 PK)
cilinderinhoud
498 cc wankelmotor
brandstof
benzine

Onderstaande afbeeldingen zijn aanklikbaar

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

13 Comments

  1. Je hebt er een mooie complete blog van gemaakt Sjoerd.
    De eigenaar zal trots op je zijn, hij is ook een bevlogen liefhebber.
    En zelf vind ik het ook een prachtige auto, liefde op het eerste gezicht, vol spanning. Hans

  2. Ik heb geen verstand van auto’s en motoren , dus een wankelmotor zegt me totaal niets. Het enige dat ik wil bij een auto is, dat hij start wanneer ik hem nodig heb en dat hij waterdicht is en niet al te duur in gebruik en onderhoud. Zo te zien is dit wel een mooie wagen en rood past er prima bij. Fijn weekend gewenst.

  3. Jammer dat deze afwijkende techniek het niet heeft gered.
    Innovatief denken geeft jammer genoeg mislukkingen.
    Maar gelukkig zijn er ook voorbeelden van successen bij technische innovaties.

    Mooi blog!

    Optimistische groet

Reageren mag, maar hou het netjes...

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.