De naakte waarheid met een flinke schep zout

U kent natuurlijk allemaal die reclame nog van de citroen BX. Een beetje hetzelfde al die van de Fiat Panda, maar dan anders: Citroen BX, de garage vindt hij maar niks…
Dat is dan ook duidelijk te zien aan deze Citroen BX die Di Mario van zijn weblog Di Mario.info vond. Hij schreef hierover het volgende: Hallo Sjoerd,
nou, het was maar moeizaam de laatste tijd met oude auto’s. Zelfs zo erg dat ik deze BX maar op de foto ging zetten. Want hij is toch al zo’n 33 jaar oud. Niet goed onderhouden, dus als je zegt, deze mag niet in de garage, dan snap ik dan volledig.
Toch mag die er van mij in, schijn bedriegt, de auto heeft n.l. een nieuw kenteken gekregen, en hij is daarvoor opnieuw gekeurd. De lak mag dan gehavend uitzien, ik zie echter weinig roest op de auto. Het is weliswaar een diesel, maar dat maakt het met deze leeftijd (33 jaar) best lonend.
Onderstaande afbeeldingen zijn aanklikbaar
bVision.nl een Parkstad Limburg blog
Beetje opknappen en je hebt een wereldwagen
Dit was toch ook zo’n model dat die achterkant omhoog ging als je hem startte… Ik had dus toch langer moeten blijven wachten tot dat hij weg ging . 😉
Love As Always
Dimario
Dit is niet echt mijn type.
Maar als je nog op zoek bent naar oud materiaal voor je virtuele garage, heb ik eventueel nog wel een Chevrolet Townsman uit 1971 voor je.
Een Citroen BX op leeftijd, maar na 33 jaar nog goed gekeurd is niet verkeerd. Hans
Ja mooi! Die kennen we nog wel.
Hij is in ieder geval wél ruim genoeg voor een gezin.
Na een flinke opknapbeurt zou deze wagen ook in mijn garage mogen.
Stoer, nog steeds!
Lie(f)s.
Citroen heeft tijden blanke lak gebruikt die nogal slecht tegen het weer kon. Je ziet nu ook nog wagens van andere merken met vooral rode lak die er last van hebben.
mogge Sjoerd
oud of niet oud , het is een mooi karretje , een flinke ook zo te zien
misschien wordt de lak nog eens opgeknapt of vernieuwd
fijn weekend groet
1992; is ook een oldtimer natuurlijk, al zie ik die auto’s van de jaren 50-60 liever, daar ben ik mee groot geworden. Ik heb ff wat opgezocht:
Een voertuig wordt officieel een “oldtimer” wanneer het 30 jaar of ouder is, ingeschreven is onder een “O”-plaat en bij de “oldtimer” technische keuring is aangeboden. In Nederland is de definitie van een oldtimer vaak iets anders voor belastingvoordelen, waar een voertuig 40 jaar of ouder moet zijn voor belastingvrijstelling
Fijn weekend @->-
Dank voor dit antwoord. Ik hanteer zelf momenteel auto’s van voor het millennium om in mijn virtuele garage terecht te komen. Oldtimers en Klassieker en mogelijke Youngtimers.
Deze auto valt meer op door zijn slechte lak dan zijn schoonheid.