There is no reason and no way that a human mind can keep up with an artificial intelligence
Soms heb ik wel eens van die gekke invallen die ik dan meteen ergens neer knal, zo lag er een briefje met de tekst Abraham en Mosterd. geen idee wanneer ik dat geschreven had, maar het leverde in hoofd een bepaald beeld op. En dat moet ik dan tot uitvoering brengen in een ontwerp. Dat lukt niet altijd, maar de aanhouder wint uiteindelijk. Ik weet echter zeker dat abraham de mosterd niet bij van Rijn haalde, maar bij zijn broer Isaac, die de mosterd aan de rand van het bos plukte. de rest is geschiedenis.

![]()
Foto: AI-Art ©bVision.nl
programma: Nightcafé studio
Model: Flux 2 Klein 9B Fast
Lora: nvt
Titel: Abraham and Isaac with a bundle of mustard
Template: none
Prompt: A painting in the style of the Dutch Golden Age, depicting Abraham and Isaac in a quiet, wooded landscape. Isaac carries a bundle of mustard plants. Warm, chiaroscuro lighting illuminates the figures, creating a sense of solemnity and divine purpose. The texture of the oil paint is rich and visible, with meticulous attention to detail in the folds of Abraham’s robes and the delicate mustard leaves. Inspired by the works of Rembrandt van Rijn and Johannes Vermeer.
bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Het is een mooie afbeelding geworden, de 50 jaar hebben wij al lang achter ons liggen. Hans
Met dit soort plaatjes (katholiek opgevoed) ben ik groot geworden.
Toen ik Abraham (mijn vader) destijds zag, haalde hij de mosterd gewoon uit het keukenkastje 😉
Mooi gedaan, Sjoerd!
Dat is mooi geworden. Het is dat je het zelf zegt, anders had ik aan een of andere bekende schilder toegeschreven.
Mooi gemaakt, ik denk alleen dat Abraham niet zelf mosterd maakte, maar ik kan me natuurlijk vergissen. 😉
Mooie plaat weer, Sjoerd, fijne dag verder.
Doet mij ook denken aan een plaat uit de kinderbijbel. Het mandje is wel een moderne versie.
Ik haal de mosterd in de Colruyt, maar daar maken ze geen kunstwerken over.
Het kan zo in een boek met Bijbelse verhalen. Goed gelukt!
Een beetje duister vind ik het. Maar ook erg mooi.
Wat mooi! Heel echt!
mogge Sjoerd
dat is een mooi zeg maar schilderij geworden
maar voor de goede orde , Abraham haalde de mosterd in Diemen hoor
zie maar : http://www.diemerkrant.nl/2017/06/03/1982-luycks-fabriek/
geniet de dag
je ingevingen leveren mooie resultaten op
Wie komt er nu nog op zo’n verhalen….
Een @->- voor je.
Fantastisch! Wat een idee nou toch weer. En zo echt. Je zou meteen geloven dat het hier om een 17e eeuws kunstwerk gaat