welkom in het parallelle universum van bVision, kijk lees en verbaas u
De ooievaars bij het Kasteel
Ze zijn ook dit jaar weer present, Pa en Ma ooievaar. Ieder jaar strijken ze neer op hun vaste plaats bij het kasteel Hoensbroek. Ik weet niets van vogels af, weet dus ook niet wie het mannetje of het vrouwtje is, wel heb ik een drietal mini’s gezien in het nest. Vorig jaar waren het er vier, toen was het echt dringen. Ik weet het, de foto’s konden beter maar ik was hier geheel onvoorbereid langsgereden en dan wil inzoomen thuisgekomen wel eens wat mislukt zijn.
bVision.nl een Parkstad Limburg blog



Je ziet tegenwoordig overal ooievaars en dat terwijl de geboortes in Nederland juist dalen
Het gaat ontzettend goed met de ooievaar, overal zie ik ze en ook hun nesten. Je bent wat te ver ingezoomd maar soms is het verhaal belangrijker dan de foto’s toch?
De ooievaars hebben er een plek voor het leven en volgende generaties.
hier is het nest leeg. Hans
Wat leuk zo’n ooievaarsnest in de buurt! Nog maar eens terug voor wat meer foto’s als ze uitvliegen ,
Dat is dringen i9n dat nest als ze nog wat groter worden.
Ha Sjoerd, nou… wat mij betreft zijn de foto’s gelukt.
Ik vind het altijd fijn om ooievaars te zien!
Groetjes en prettig weekend, Marlou
Het blijft mooi om te zien en verveelt nooit. Daar zou ik ook halt voor houden én een foto nemen.
Ooievaars komen meestal jaarlijks terug naar hun broedplek, dat zie ik hier ook! Best knap hoe pa en moe in zo’n klein nest een heel gezin groot brengen.
Leuk geboortekaartje! ’t Gaat ‘m niet altijd over de kawliteit van de foto’s…
Lie(f)s.
Bij dat nest zou ik ook even halt houden.Mooie vogels zijn het.
Toch leuke fotos. Het blijft bijzonder zulke grote vogels te zien.
Mooi dat pa en ma ooievaar weer een gezinnetje zijn begonnen bij het kasteel. Die jongen zien er al hongerig en sterk uit.
Mooie vogels. En ik vind hun geklepper altijd heel erg apart.
Toch goed te zien, die koppies boven de rand uit!
De foto’s zijn prima hoor. Waarschijnlijk met je telefoon. Je moet super stil staan met inzoomen.
mogge Sjoerd
niks mis met de foto’s , de schoonheden staan er goed op
geniet de dag
Je foto’s zijn duidelijk genoeg, het was een mooie verrassing terwijl je ging wandelen.
Ik hoop dat ze gelukkig zijn met z’n 5.
Een @->- voor je.
Het past altijd maar nauwelijks in zo’n kraamkamer. Leuk om te zien.