welkom in het parallelle universum van bVision, kijk lees en verbaas u
Opel Kadett B
Ja hoor, alweer een Kadett-je, op korte tijd gespot door Dimario alleen veel mooier dan die een paar weken terug. deze kwam hij tegen in Nunhem waar wel meerdere klassieke auto’s staan. Veel zie je ze echt niet meer rijden, van dit model, de Kadett B zijn er ca 2.5 miljoen verkocht en zijn er weinigen meer van over. De meeste Kadett-jes waren na verloop van tijd gewoon opgereden, of volledig verroest. Dat was toen nog een probleem bij de meest auto’s. ook de Opels hadden hier last van, wat minder dan bijvoorbeeld een Alfa Sud, die al doorgeroest was als hij uit Italië kwam, maar toch. Destijds koste de Opel Kadett zo’n 6000 gulden, zijn opvolger, de Opel Astra kost nu vanaf €35.499…
bVision.nl een Parkstad Limburg blog



Ik denk dat we bijna allemaal vroeger een kadett hebben gehad
Ik vind het nog steeds een kèk burgermansautootje.
De Opel Kadett was een echte gezinsauto, eenvoudig interieur met veel ruimte.
Een auto die al lang zijn kwaliteit heeft bewezen. Hans
Een b kadett is van voor mijn tijd, een vriend had een c kadett (1200 automaat), dat was wel een leuke auto. Een ander mocht vaak een d kadett lenen, dat was al een hele matige auto, vooral heel lawaaiig. Zelf heb ik jarenlang met een e kadett gereden, een 1.8s. Dat was wel een fijne auto, maar vergeleken met onze huidige auto’s een traktor zonder luxe. Voor de rechter buitenspiegel en de 5e versnelling moest je flink bijbetalen. Het verbaast me niks dat opel zo goed als verdwenen is (is nu renault). Maar Ford gaat daar nu achteraan met een zeer suffe modellenstrategie. Alleen nog een (dure) Puma, Kuga (hybrides) en Capri en Mustang (elektrisch). On toch mensen naar de showroom te lokken wordt de Renault 5 (elektrisch) voorzien van een Fiesta etiket, maar de Ford dealer in Zaandam is al over op Chinese auto’s. Mijn volgende auto wordt hoogst waarschijnlijk geen Ford meer!
ja precies, ik dacht ook iets in de geest van hé, die hebben we al gehad kortgeleden. Niet dus, er warren er ook best veel van.
Die herinner ik mij goed. Velen in ons dorp reden met dit model.
Wat staat hij dicht tegen de muur.
Een auto waar je destijds niet naast kon kijken.
Mooi/goed bewaard!
Lie(f)s.
Een pracht auto.
Ik moet zeggen. ik ben al een tijd niets tegen gekomen hier. Mmmmm. Dat kan natuurlijk niet goed zijn.
Love As always
Dimario
De Kadett is echt een leuke wagen. Heb er echt veel plezier aan beleeft.
Ik heb een jaar of twee in een Opel Kadet gereden en vond het gênant tuttig.
In die tijd een topbakkie.
Alles is zo duur geworden, ook de auto’s, onze generatie heeft veel zien veranderen;
Fijn Weekend @->-.
mogge Sjoerd
mooie wagens in hun tijd , wat je zegt wilden wel rotten
dat zegt veel over deze eigenaar , goede auto verzorger
de opvolger is een 70.000 gulden duurder , flinke stijging zou ik zeggen 🙂
fijn weekend groet