Toen ik gistermorgen opstond was mijn site off-line, zelfs suspended. van de provider vond ik de volgende mededeling:
The following resource limits were exceeded on domain ‘bvision.nl’, owned by user account ‘Sjoerd Laanstra (2301-7126)’:
Schijfruimte: 1 032.94 MB gebruikt / 1 024.00 MB beperking
Oftewel een overschrijding van meer dan 12 MB. Ik moet zeggen dat ik hierover behoorlijk kwaad was en een paar behoorlijke pissige mails richting mijn provider, Stone-IS of 1-eurohost mag je ook zeggen, heb gestuurd. Jarenlang heb je een site, voldoet keurig alle rekeningen, ik heb er zelfs meerdere sites lopen, en dan wordt je op zoiets getrakteerd. Als ze dit niet op de een of andere manier compenseren ben ik daar heel snel weg. Dan krijgen ze de rest van het jaar cadeau en stap ik over op een andere hosting provider. Het spijt me, maar zoiets vind ik niet toelaatbaar en overschrijdt voor mij de fatsoensnormen. Ik kreeg niet eens de gelegenheid om zaken tijdelijk te verwijderen, nee hoor helemaal niets, nakkes, nada…
Het weer online zetten van de site doet daar niets aan af.
bVision.nl een Parkstad Limburg blog
Zo zonder waarschuwing is natuurlijk geen stijl. Alleen, gezien jouw reactie bij mij, …tenzij de site eruit ligt……Echt Sjoerd, ik heb zondagmorgen in een deuk gelegen. Geweldig.
Maar gelukkig is alles nu weer opgelost.
Inderdaad belachelijk dat ze niet eerst even hebben gewaarschuwd.
Off topic, als je de kalender wilt hebben kan ik hem opsturen naar je hoor.
Da tis wel heel erg gemeen en flauw. ZO doet men toch geen zaken?
Ik heb 1x mijn bandbreedte bijna overschreven… Maar daar waarschuwden ze me heel braaf voor. En verder staat bij mij alles extern.
Gewoon onbeschoft hoe ze je in de kou hebben laten staan. Albert had me het al verteld dat je de lucht uit was. Ik moest even denken aan augustus 2011 toe web-log punt nl van Sanoma er zo’n grote puinhoop van maakte. We zijn blij overgestapt te zijn naar Blogger. Vanwege m’n werk even geen tijd voor reacties. De gevelstenen in jouw Gebrook nog gezien op onze site?
Grtz Mara
Zal idd iets geautomatiseerds zijn, maar dan valt er ook automatisch een mailtje te sturen met voormelding bij 90%.
Ook wel leuk dat de gratis wordpress.com 3x zoveel ruimte biedt. Ik zit daar nog maar aan 2% gevuld (1000 berichten + 600 foto’s).
Volkomen terecht dat je daarvan over de zeik was. Doet me even aan de arrogantie van Sanoma en webstreepjelog denken.
Een tijdige waarschuwing hadden ze best (geautomatiseerd) kunnen versturen, dat doen gratis sites als photobucket ook.
Oh daar hou ik niet van als er zo met klanten omgegaan wordt. Waar is de tijd van de klant is de koning gebleven? Tijdig informeren zou op zijn minst normaal moeten zijn. Echt op zijn aller aller allerminst.
Ha Sjoerd,
Dat mag je wel stellen, zeer klantonvriendelijk.
Hopelijk kwamen ze met een acceptabel excuus.
Normaal hoort men je toch eerst te informeren.
Bij one.com krijg je gewoon een berichtje en de tijd, je gecontroleerd toch niet dagelijks je verkeer. oma
Ot. Je verzoekje staat genoteerd voor de volgende show.
kan de hiite even van je weblog afblazen
De shows staan allemaal op: http://www.wir-3.com/
ik zou het daar ook voor gezien houden.
dit is helemaal klantonvriendelijk.
Sjoerd Laanstra is van harte welkom bij http://www.strato.nl/ daar draait mijn blog op. En ik moet zeggen, dat ik behoorlijk veel kan stallen. Oke, het kost wat, maar totaal geen probleem. Misschien een tip voor je?
Ze hadden op zijn minst een waarschuwing kunnen sturen.
Maar je bent er weer.
Hallo Sjoerd,
Je hebt mail, misschien kan dat je boze bui doen verdrijven. 😉
Erg klantonvriendelijk!
Even gauw bij onze ISP gekeken: “Disk space: Unlimited”. Oef . . . gelukkig.
Zonder waarschuwing!? Mooi dat je daar vertrekt.
Ze hadden je toch wel even van te voren kunnen waarschuwen. Ik kan me voorstellen dat je niet de hele tijd je database in de gaten houdt, dat doe ik ook niet.
Love AsAlways
Di Mario
Gezien de boodschap, denk ik dat deze automatisch door een apparaat is gemaakt en verzonden.
Een teken van deze tijd, niemand weet wie je bent wat je doet, wat je hebt gedaan.
Slechte zaak, Sjoerd.
Ik hoop dat mijn provider in een dergelijk geval eerst even netjes een mailtje met een waarschuwing stuurt.
Ik denk dat Ria een punt heeft.
Ja, ze hadden op zijn minst even kunnen waarschuwen.
Wel potverpielekes!!!
Zijn ze nou helemaal besodemieterd.
Zullen we een actie beginnen? Allemaal een klacht indienen??
Mag niet meer gebeuren…
Gelukkig ben je er nog!
Groet van Marlou
.
Kan ik me voorstellen.
Toch een goede start van de nieuwe week.