Dit exemplaar trof ik aan op het industrieterrein Beatrixhaven in Maastricht. Een beetje haveloos, maar verder wel heel. Vies en vuil en met roestplekken en geen kenteken, alleen de aanduiding Corvair. Waarschijnlijk is dat deze auto geïmporteerd is en wordt opgeknapt. Anders had die waarschijnlijk niet op die plaats gestaan. Deze Chevy komt ergens uit de jaren 1965-1969 en is de tweede generatie kleine Chevrolets.
De Chevrolet Corvair was het enige model dat in Amerika werd ontworpen in die tijd dat werd aangedreven door een achterin geplaatste luchtgekoelde motor. In plaats van een kleine Amerikaan was het meer een grote Europeaan. Dit leidde tot grappige uitspraken van de veiligheidsgoeroe Ralph Nader. Die bestempelde de auto als unsafe at any speed. Testen wezen echter uit dat dit niet juist was. Het gebrek aan motor voorin zorgde ervoor dat er ook niets was wat het passagierscompartiment in kon schuiven. Ook al is deze auto vies, vuil en nog niet opgeknapt, hij mag alvast de reparatieafdeling in van mijn virtuele garage. Deze zou ik zelf wel willen opknappen.
bVision.nl een Parkstad Limburg blog
Dit zijn best wel fijne auto’s. Ik heb er 2 waarvan een in zeer goede staat. Ze rijden niet als een Amerikaan en zo groot zijn ze nu ook weer niet.
Weet iemand of deze te koop is en wat de prijs is die men ervoor vraagt? Hij staat in Maastricht de Beatrixhaven
Wanneer opgeknapt zou ik hem graag nog eens willen zien.
Weer een sixties car die ook mijn favoriet is. Alleen weinig tijd om hem op te knappen en laat staan te berijden. Sinds begin november j.l. staan mijn MG’s in mijn eigen winterstalling. Daar zullen ze wel blijven staan tot half april van dit jaar.
Saludos de Albert
Was het niet de wegligging die een probleem vormde door al dat gewicht achterin? Ik heb ze af en toe voorbij zien komen in Michigan.
Ralph Nader was ook degene die aan het licht bracht dat Ford liever 11 dollar per Ford Pinto bespaarde dan deze te beveiligen tegen het in brand vliegen van de benzinetank bij aanrijdingen van achteren. Het betalen van schadevergoedingen aan familie van verbrande mensen bleek goedkoper dan die auto veilig te maken.
Dus in het algemeen was die Nader wel goed bezig.
Leuk zo’n oude auto, het lijkt me wel wat om hem wat op te knappen (liefst met photoshop) 😉
Ik hou hier ook wel van hoor, prachtig om te zien rijden die bakken. Zelf hoef ik hem niet, veel te onhandig met parkeren 😉
Leuk ding om op te knappen, mag hier ook staan hoor.
niet echt mijn typejte
ja, die staat er een beetje laveloos bij, jammer voor hem!
opgepoetst en wel zou hem beter staan.
Klein is een relatief begrip, zo blijkt maar weer, maar voor Amerikaanse begrippen is het inderdaad een bescheiden auto die best gezien mag worden.
Niet mijn favoriet, maar zo heb je dat met auto’s
Nee, dit model kan me niet echt bekoren
Nee, niet mijn favoriet, een veel te grote bak.
Fijn weekend Sjoerd.
Lijkt ook weer erg op een Fort als je het mij vraagt. En die weer op een opel.
Mijn vader reed heel vroeger Chevrolet, heb daar best wel goede herinneringen aan.
Off topic, ik houd je de komende week via blogs en filmpjes op de hoogte van de Leidse Jazzweek 🙂 Ik hoorde trouwens dat er een soort digitale aanvaulling op het boek gaat komen. Het fijne weet ik er nog niet van maar houd je uiteraard als ik meer weet op de hoogte.
Ha Sjoerd,
Eigenlijk wel jammer dat de auto nu in weer en wind buiten staat, kan hem niet echt herinneren, maar dat zal wel komen dat het geen alledaagse auto was die je tegen kwam. oma
Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM