De eerste berichten over het onderstaande autootje verschenen ergens in Mei. Deze Fiat Phylla was er toen alleen nog als model, een lege tekening zonder inhoud. Nu is het model verworden tot een echte (nou ja) auto uit metalen, voornamelijk aluminium, engineeringsplastics, composiet materialen, zonnecellen, Li-ion of Li-Po accu’s, 4 motoren in de wielen en een beetje plaats voor mensen. maar vergis u niet, met een range van meer dan 200 kilometer en een topsnelheid van 130 km/uur, is dit karretje toch een interessante ontwikkeling. Nog even en het wordt echt interessant om over te stappen op een andere, meer milieubewuste vorm van transport. Met die zonnecellen moet je hem uiteraard niet ergens in een garage parkeren, maar op een zonnig plekje in de buurt…
Hij ziet er heel erg uit als een speelgoedding, erg schattig.
Misschien daarom ook wel zo snel.
Het zijn net van die 45 km dingen en daar moet ik ook niets van hebben . Daar mag van mij wel 20 km af en gewoon weer op het fietspad met dat spul. Gr. Jan
Leuk die speelgoed autos. Maar ik heb toch liever mijn Porsche…
‘k Blijf ‘m een dotje vinden! Maar tja, ik fiets nog net iets liever!
het ziet er grappig uit maar ik zie er nog geen volwaardige auto in
de vraag is of fiat hem nog in productie kan nemen, met deze recessie
Het lijkt me wel wat hoor, we hebben hier tenslotte de meeste zonuren 🙂
Vermoedelijk werken diverse automerken achter de schermen heel hard aan alternatieven voor de huidige benzine- en dieselmotoren, maar worden de oude technieken eerst zoveel mogelijk uitgemolken. Stapje voor stapje komen we er echter wel.
En toch blijven ze energie gebruiken, hoe zuinig ook. Ik wacht op de trapauto.
Ik voorzie nog wel wat problemen, maar we moeten ergens beginnen. Leuke header trouwens!
hij ziet er wel super uit
Daar heb je dus in Nederland helemaal niets aan en kan je beter een auto op windenergie aanschaffen! 😉
Wanneer komt dit karretje op de markt en wat gaat dat wel niet kosten dan?
Fijn weekend!
En welk prijskaartje hangt eraan? Want het is wel handig om te weten of het op een termijn van vier, vijf jaar ook nog iets oplevert voor mijn beurs.