Mijn HP Photosmart printer C6380 was van de week eindelijk aan de beurt om geenstalleerd te worden. Vol goede moed de printer uitgepakt, alles netje volgens de gebruiksaanwijzing erin gezet, ja u leest het goed, ook ik gebruik bij uitzondering wel eens (R)TFM. Maar goed alles ging prima, netjes aan het netwerk gehangen en nu de software even installeren. En daar ging het fout, De meegeleverde, en ook de van internet gedownloade software deed het niet op mijn Vista doos. Op geen enkele wijze. Daar zit je dan als professional te kijken. Ergens een driver vandaan gehaald en yes, printen ging. Maar ik wilde de bijbehorende software ook.e Dan maar even proberen ofe het wel werkte op de XP doos PC van mijn vrouw. En natuurlijk werkte dat. Een mailtje naar de helpdesk van HP leverde een verrassend keurig en deskundig antwoord op. Waarna zelfs mijn Vista doos aan de slag kon met de HP software. Weliswaar zonder Internet Explorer 8 beta 2, maar als verstokte Firefox gebruiker kon ik daarmee niet zitten. Overigens was het antwoord niet voor leken, maar daar had ik ook om gevraagd. Hoedje af voor de helpdesk van HP, daar kan de Dell helpdesk nog wat van leren, die laat momenteel erg veel steekjes vallen.
De oude pc met XP doet het weer eens niet, maar het punt is dus dat de HP printer daarop aangesloten is. Nu ga ik weer een keer proberen om het op VISTA pc aan te sluiten, al vermoed ik dat het nog steeds niet zal werken.
Kun je mij dat antwoord mailen? Ook mijn HP Photosmart doet net alsof-ie neit compatibel is met Vista…Errug gemeen.
Ik houd mijn hart vast: iemand heeft voor mij nog “een printertje staan” en die hoeft alleen maar aangepast met een andere stekker….
Soms heb je nog wel eens goede service
Wij zijn met onze Dell-laptop juist erg goed geholpen. Een dag later kwam er een monteur langs voor een nieuw scherm.
Fijn dat het uiteindelijk allemaal goed werkt! Veel printplezier!
fijn dat je printer het nu goed doet,
waar zouden we zijn zonder helpdesk
Ik sluit me van harte aan bij Renesmurf, die dingen moeten gewoon werken!
Fijn te horen dat HP zo’n goede helpdesk heeft, al hoop ik ze nooit nodig te hebben!;-)
Groetjes en print ze!
Elmar
Alles moet gewoon fatsoenlijk werken.
Dan is een helpdesk ook niet nodig!
En wat was het.
In Vista moet ik iedere keer weer m,n HP all in one 3210 weer installeren. Tot nu toe helpen driver updates en zo gewoon helemaal niet.
Eind goed al goed. Hoezee!
Mooi dat je printer nu naar behoren werkt, maar ik blijf het idioot vinden, dat je tegenwoordig hogere informatica en een helpdesk nodig hebt om een simpelweg printer te kunnen installeren.
Misschien moet ik de helpdesk ook eens benaderen, ik heb een vreemd probleem met mijn HP Laserprinter, iets met uitlijning, want eigenlijk niet kan bij een Laser…
mijn snottige hoofd kan de inhoud van je blog niet zo goed begrijpen, ben dan ook geen professional maar dat hoezee voor HP is begrijpelijk 😉
Voor niet ingewijden: RTFM = Read The Fine Manual.
Blijft de toch wel brandende vraag, wat IE8 beta2 op je PC doet, als je zo’n verstokte firefox gebruiker bent 😉