Service – door Frank (van IkFotograag.nl)

Gisterenavond (maandagavond) weigerde mijn WLAN-router ineens dienst. Hij had al een paar dagen af en toe gestotterd, en na een reset door mij (uit/aan zetten) weigerde hij dus helemaal. Het powerlampje bleef knipperen en volgens de gebruiksaanwijzing betekent dat, dat er iets niet goed is. Resetten naar fabrieksinstelling mocht ook niet baten, dus maar terug naar de leverancier ermee. Nou had ik de router pas sinds januari, dus had ik nog nog garantie. Maar de leverancier wilde hem in eerste instantie niet innemen, ik moest hem zelf aanmelden bij Linksys/Cisco, want die geven immers on-site garantie. Het enige wat ik moest doen was het even op hun website aanmelden. Dus zei ik tegen de winkeljuffrouw: “maar ik kan niet op internet want daar heb ik de router voor nodig, kan dat ook telefonisch”. Dat kon niet. Alleen viae internet kan je storingen aanmelden. Een kip en ei verhaal dus. Uiteindelijk is ze voor me gaan bellen, en het resultaat was dat ik de router mocht omruilen bij hen. Ik heb dus weer een splinternieuwe router, maar wel voor zo lang het duurt! Het is inmiddels mijn vijfde router al. De eerste heeft het anderhalf jaar goed gedaan voordat hij de geest gaf. de opvolgers doen het op een of andere manier steeds korter bij mij. Gelukkig heb ik nummer vijf dus niet hoeven te betalen. De nieuwe router heb ik meteen aangesloten, alles liep meteen weer. Ik ben dus weer een tevreden mens. Ik heb er wel even voor moeten praten, maar heb uiteindelijk wel een goede service gekregen.e Internettoegang is na drinkwater toch zo langzaam aan een eerste levensbehoefte geworden. Hoe is het toch mogelijk!



8 Comments

  1. Je betaalt er voor, dus wil je er ook gebruik van maken.
    Het is echt absurd dat je via internet melding moet maken dat internet niet werkt, alsof de buren zitten te wachten op zulk bezoek.

  2. Gelukkig zijn de mobieltjes nog wel online.

  3. Gelukkig maar, alles weer goed afgelopen.

  4. Om moedeloos van te worden zo’n gesprekje in de winkel. Bij ons staat de KPN Experia box gelukkig al geruime tijd zijn werk te doen

  5. Internet zou, net zo als telefonie, nooit mijn eerste levensbehoefte worden. Zonder “Cosmetica” kan ik gewoonweg gewoon door blijven leven.

  6. Een typisch AAAAAAARRRRRGGGGGHHHHH!!!!-verhaal. Zeer frustrerend gedoe. En ja, je kunt niet zonder. Niet zozeer qua levensbehoefte maar meer qua werkzaamheden verrichten.

  7. Daar ben je weer mooi doorheen gerold, en zo hoort het ook, want zo’n doorverwijzing naar internet daar word je op zo’n moment niet vrolijk van.

  8. mmm duidelijk niet over nagedacht storingen melden via het net

Geef een reactie