Er zijn een aantal hordes te nemen voordat mensen in bijvoorbeeld een stad als Amsterdam over zullen gaan tot de aanschaf van een elektrische auto. De grootste horde hier is de fiets, het meest economische hulpmiddel om je in Amsterdam te verplaatsen. Je komt er overal mee tot bijna aan de voordeur. Maar wellicht heeft Peugeot hier iets op gevonden met de E-Vivacity. Na het debacle van hun eerste E-Scooter is men niet bij de pakken neer gaan zitten maar is begonnen met de ontwikkeling van een scooter, de E-Vivacity die uitstekend in het stads verkeer, en een eind daarbuiten terecht kan. Op een volle accu kun je 80-100 km rijden en in twee tot vier uurtjes zijn de accu’s weer helemaal vol. Je kunt de accu’s natuurlijk bij de scooter kopen, maar, je kunt ze tegen een best aantrekkelijk tarief ook leasen. De accu’s gaan zo’n 1000 keer opladen mee. Bij iedere twee dagen opladen dus ca 5 jaar.e Bije 40 km/dag heb je dan wat meer dan 70.000 km op de teller staan. Dat lijkt me voor stadsverkeer helemaal niet onaardig.e Blijft uiteraard wel het nadeel dat je bij regen niet droog zit, maar gelukkig regent het niet zo vaak in Nederland.
Het scheelt in elk geval een hoop teringherrie ten opzichte van de huidige scooters. Gelijk verbieden die krengen.
water omzetten in energie. Daar hebben we voorlopig geen tekort aan en het zou milieuvriendelijk zijn.
Ook een ingeving van mij.
.-= franckyes laatste blog ..koude kalkoen =-.
Het is een mooi strak ding om te zien, maar net als een aantal anderen heb ik zo mijn twijfels zo lang we onze electriciteit nog opwekken in kolengestookte centrales.
.-= Jan K.es laatste blog ..Als engelenhaar =-.
ik weet niet of het wat wordt,
maar mooi vindt ik hem wel
.-= carlaes laatste blog ..fijne kerstdagen =-.
Eigenlijk moet je zo`n accu zelf op moeten kunnen laden, door het te koppelen aan een sportschoolapparaat!
Zomaar even een ingeving.
.-= Renesmurfes laatste blog ..Qualiteit =-.
Thuis opfietsen als je achter de PC zit. Lijkt me een goede oplossing.
De productie en verwerking van een accu is ook niet echt milieu vriendelijk. Het opwekken van electiciteit veroorzaakt ook nog steeds een enorme hoeveelheid co²
Geen oplossing wat mij betreft
.-= Redstares laatste blog ..,Not the perfume =-.
Het lijkt me een mooie oplossing. Niet alleen voor de stad maar ook voor hier met b.v woon/werk afstanden van zo’n 10 tot 30 km. Maar of electrisch transport het gaat worden betwijfel ik. Ik vind de perslucht aangedreven voertuigen waar ze bv in frankrijk mee bezig zijn wel interessant.
.-= Frankes laatste blog ..On the 2nd day of christmase =-.
Ik weet niet of electrisch de oplossing is. Ook electriciteit moet opgewekt worden en dat doen we in Nederland nog altijd op de traditionele, lees vuile manier. Met windmolens gaan we de oorlog niet winnen, te weinig capaciteit en geen gezicht in het landschap.
.-= Johnes laatste blog ..Kerstgroet =-.
@ Frank103: Afneembare accu’s en losse lader?
.-= tones laatste blog ..Nu we het er toch over hebben (13)e =-.
Het opladen zal in ieder geval de eerste tijd en probleem zijn, heel veel huizen in Amsterdam hebben geen fietsenschuur waar je hem aan de stroom kan zetten.
.-= Frank103es laatste blog ..De kerstviering =-.
Op een fiets zit je ook niet droog.
Zo’n mooie scooter ben je zo kwijt in Amsterdam.
.-= marjolijnes laatste blog ..Gedichtje…. =-.
Met autocad kan je zoveel leuke dingen doen. 3D is machtig.
.-= Brilliees laatste blog ..En vandaag dus =-.