Zo nu eerst even Apeldoorn bellen…
Alleen het woord al heeft voor mij een negatieve betekenis. Niet dat dat in werkelijkheid zo is, het zullen best aardige vrouwen zijn, en de stunt hier was schitterend, maar het was te verwachten dat je dit soort zaken in het buitenland niet moet doen. De term zo nu eerst een Bavaria krijgt voor die vrouwen een heel andere betekenis. Het was in Afrika meer zo nu eerst even naar huis… Goed, het levert voor de brouwer natuurlijk wat extra, waarschijnlijk in eerste instantie negatieve reclame op, maar de naam gaat op deze wijze wel de hele wereld rond.
Voor alle voetballiefhebbers hoop ik dat het Nederlands Elftal iets langer mag blijven.
Wij duitser zijn weer een ronde verder. En oranje fans komen op ons spel af. Zie mijn blog morgen maar even.
Ik vind het wel zo’n oubollig verhaal. Daarom begrijp ik werkelijk niets van alle reuring eromheen.
Het maakt meestal niet uit hoe ze over je praten, als ze maar over je praten!
Ik snap dan weer niet dat men niet zelf mag weten wat ze dragen, want er was toch nergens reclame te bekennen?
Maar goed, het mag niet, en ze deden het toch.
Voor die meiden was het niet leuk natuurlijk, maar ik denk dat bavaria op een goedkope manier een wereldwijde reclame heeft gehad.
Die meiden zijn best even bang geweest denk ik, ik vind het vooral een rare actie, niks ludieks aan.
Ik kom nog even terug op m’n reaxi nu ik xi dat Hassereder ook meedoet als offizielles biersponsor. En dat spul is wel goed te drinken.
Ook leuk: De Budweisermeisjes van Jos Collignon:
Zo is het! Het is ze wel gelukt, de stunt, uiteindelijk. Morgen weer kijken!
Moet nog zien wat het uiteindelijke effect voor Bavaria is. Ik heb nl begrepen dat die biermakers in het buitenland en dan vooral de Arabische wereld goed meedoet vanwege hun alcoholvrije bier. En dan kan de koppeling vrouwen en een biermerk wel eens ongunstig uitpakken.
Het probleem was budweiser, maar hun bier is nog beroerder dan dat van bavaria. Reclamemaken voor die Budzooi gaat buiten de USA weing uithalen.
De mannekes van Bavaria zullen wel lachen nu. Vind ’t al bij al n ludieke actie, goed geprobeerd en eigenlijk in hun opzet geslaagd. Jammer dat de dames in kwestie terug gefloten werden, maar zolang ze dat niet doen met de oranje-voetbalploeg is niet zo erg.
Bavariavrouw ? haha ja heeft n wat negatieve klank, doet me danken aan baviaan-vrouw ! OE oe !!
De Bavariamannen lachen in hun vuistje om deze stunt met de Bavariavrouwen. Een goedkopere wereldwijde reclamecampagne is niet denkbaar, lijkt me. Het maakt voor mij overigens wel voor de zoveelste keer duidelijk hoe akelig veel macht de Fifa heeft.
Tja, ik vind het veel schandaliger dat een organisatie als FIFA de macht heeft een regering aan te zetten tot de aanname van een wet die dit mogelijk maakt. De Bavariastunt vond ik trouwens geweldig…Nog nooit zo’n goedkope wereldwijde reclame gezien.
Het is een ordinaire kosten/baten analyse die Bavaria heeft gehanteerd. Zo gaat dat nu eenmaal. Maar zelfs dan nog hou ik koppijn over van Bavaria.
Prachtige en ludieke actie. Er wel eens bij nagedacht hoe machtig de FIFA kennelijk is?
Tsja, ook reclame-makers moeten zich aan de wet houden. Maar die paar duizend euro boete weegt ruimschoots op tegen de hoeveelheid gratis reclame.
De actie was ludiek!
En ze zullen er ondanks de extra kosten, zeker niet slechter van worden.
Oranje mag in ieder geval nog een paar dagen blijven, en die bavaria-meiden zullen graag naar huis willen.
Fijne dag vandaag.
Ik vond de actie naast ludiek, ook erg overdreven eigenlijk. EN de dames zullen ook wel een paar kratjes extra krijgen.