Men klaagt er over op forums, je ziet het op televisie bij Tros Radar, of Vara’s Kassa en je leest het in de consumentengids. Nu hebben we het ook zelf meegemaakt. Soms is het de mobielprovider dan de TV-kabelboer of de banken. Bij ons is het een elektriciteitsboer, die niet eens zelf stroom kan maken, behoudens dan misschien op een fiets met een dynamo. Bij die bedrijven werken m.i. uitsluitend idioten. Soms boeit het deze bedrijven niet eens wat er over hun geschreven wordt, als hun naam maar goed gespeld wordt; nou ik zal hem spellen zoals hij eigenlijk zou moeten zijn. En ja, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Maar gezien het aantal reacties op Google, op de trefwoorden overlijden en de naam zelf van deze idioteninstelling, levert meer dan 50000 treffers op. Wat is er gebeurt? Eind januari is mijn vader onverwacht overleden. Mijn moeder kan niet meer alleen thuis blijven en moet daarom voortaan in een verzorgingshuis wonen, mijn vader heeft letterlijk tot het laatst voor haar gezorgd.
Een hoop regelwerk komt dan op de familie af. Diverse zaken moeten opgezegd worden, daarbij dus ook de stroom- en gasboer. En die stroom- en gasboer krijgt het dus echt voor elkaar om een brief te sturen met een tekst welke voor menigeen teveel zou worden. Mijn familie en ik zijn ook enigszins verontwaardigd, en we zijn verbaasd over zoveel domheid en respectloosheid. Gelukkig kunnen we er verder wel mee omgaan, maar toch…
Een fragment gericht aan mijn (overleden) vader:
Betreft: Beëindiging leveringsovereenkomst
Kenmerk 201……..
Klantnummer 12345678
Hilversum, 1 april 2011 (Nee het was géén aprilmop)Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor het doorgeven van uw verhuizing. We vinden jammer dat u uw leveringsovereenkomst met Oxxidioot niet meeneemt naar uw nieuwe adres. We hadden u graag langer gebruik laten maken van onze voordelige tarieven.
Beëindiging leveringsovereenkomst
Met uw opzegging wordt uw lopende overeenkomst voortijdig beëindigd. We brengen hier voor, conform onze Algemene Voorwaarden, een opzegvergoeding in rekening van € 50, – per overeenkomst en per resterend jaar van de looptijd. Kijk voor meer informatie op www.oxxidioot.nl/opzegvergoeding.
Een van mijn broers is inmiddels gebeld door Oxxidioot met excuses en dat een en ander geregeld zal gaan worden, en dat de betrokken medewerker driftig zal worden toegesproken. Gezien het aantal hits op Google, en het aantal daarvan welke ik gelezen heb, heb ik daar nog niet zoveel vertrouwen in. Dit was geen incident, het is gezien het aantal hits gewoon de zoveelste keer dat die idioten dezelfde fout maken.
Te triest voor woorden.. maar zo zijn er vééél instanties zenne, komt voor een groot deel door de automatisatie denk ik, maar goed… das zeker geen excuus voor dit onbeschoft gedrag !
Dit hoor je zo vaak, het is echt schandalig.
Maar veel callcenter’s worden in lage loon landen afgehandeld, waar je soms geen bal van verstaat.
Dus lezen zal ook wel onder de categorie nullen zitten. oma
Pluk ze terug wet… dat zou er moeten komen.
Schandalig, vooral omdat het zo vaak voorkomt.
Dit zijn geen fouten meer, het is gewoon banaal gedrag.
Dat moest eigenlijk beboet kunnen worden.
oh zo herkenbaar, mijn moeder was overleden en kreeg een brief van de woningstichting dat het jammer was dat ze na 44 jaar ging verhuizen……………..
ik heb er even een achter de bali vandaan gehaald.
dit zijn zulke schofterige fouten ze moeten zich kapot schamen.
hopelijk krijg je een goed exuus.
Ik herken het helemaal. Inmiddels zo veel eelt op mijn ziel dat ik mijn schouders op haal en denk: ik sta er boven, boven zoveel onbenul!
Dit is echt te erg voor woorden.
maar helaas als je zo de verhalen op het internet leest staat dit bedrijf niet op zich.. 🙁
Het zijn klo……
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn werkgever zich ook aan dit soort zaken schuldig maakt, vooral al door vertraging in de verwerking van mutaties in allelei databases. Het voorkomen van dit soort fouten kost dan onevenredig veel geld. Maar pijnlijk is het altijd!
triestige situatie.
eens even checken is niet aan hen besteed.
Spreek me er niet van, ik kan er over meepraten.
Volgens mij is het bij alle kabelaars en stroomleveranciers en weet ik wat voor bedrijven nog meer hetzelfde verhaal. Ze denken allemaal dat er klant er voor hen is in plaats van andersom. Te triest voor woorden.
Minder dan 10 procent van de mensen klaagt in het openbaar. Het zijn er dus velen die zeer slecht behandeld worden. Het wordt tijd dat de consument terugslaat. Bijvoorbeeld door te bezuinigen op het gebruik van gas en elektriciteit en zoveel mogelijk zelf op te wekken. Er zijn al gebieden waar consumenten als groep hun eigen energiewinning regelen. Helaas nog niet in de grote stad. Het moet gewoon eens afgelopen zijn met dat hufterige gedrag van de groot-kapitalisten!
Wie weet hoe daar op de werkvloer over ons wordt gesproken. Echt niet als klanten. Bij dit soort firma’s koop ik dus geen stroom. (niet dat die van mij beter is…)
Te triest voor woorden.
En dan zet nog niet eens de helft van de mensen die ergenis op internet. Dus er zullen nog veel meer gevallen zijn. Helaas.
Love As Always
Di Mario
Dit soort lompigheid komt echt veel te vaak voor. Schandalig
Ja, te triest voor woorden.
Schandalig.
Schandalig om op zo’n manier deze zaak af te handelen. We hebben er geen woorden voor.