Telecom-management is een hele mond vol. Mijn baas vond dat ik daar iets meer van moest weten, en hijzelf overigens ook. Aangezien we in de toekomst geconfronteerd worden met het feit dat o.a. telefonie van een technische dienst wordt overgeheveld naar een IT omgeving en dat het er op neer komt dat het uiteindelijk wel op mijn bord terecht komt was dat ook niet onverstandig. Projectmatig kijk je eerst naar de technische aspecten van zo’n overgang. Maar uiteindelijk moet zoiets ook beheerst en gemanaged worden. Dus maar eens in de praktijk gaan kijken hoe anderen dat doen. Ik zal niet zeggen dat we dat bij de firma Innervate deden, reclame maken doen we hier niet, maar het was zeer leerrijk. Je zit met een aantal mensen aan tafel die beginnen, ermee bezig zijn, of al helemaal klaar zijn. En iedereen heeft andere ervaringen en legt die gelukkig ook op de vergadertafel neer. Daar leer je meer van dan een verhaaltje op internet. Netwerken noemen ze dat. Je zit niet allemaal in dezelfde branche, maar de problemen zijn toch identiek. Wat je vooral leert is dat vooral bij dit soort zaken je ervoor moet zorgen dat je alle data goed vast liggen, zowel als je begint aan een project, en ook als je klaar bent. Een CMDB is echt noodzakelijk (configuration management database), anders heb je geen enkel verweer tegen de gepresenteerde rekeningen door de provider. Heb je het thuis af en toe al moeilijk met alle mobiele abonnementen, in een zakelijke omgeving met honderden tot duizenden aansluitingen is dat nog veel erger. Enfin, een prima bijeenkomst met een zeer hoog leereffect. Voor degene die nu zijn afgehaakt, no problem, morgen weer iets luchtiger
ok hup naar je volgende logje, hopelijk iets luchtiger…
ja, sorrie, ik moest even steeds opnieuw beginnen met lezen.
Maar het komt niet echt binnen hier.
Morgen een stukje over sfeer maken…
Pfff voer mij maar af, maar ja ben ook geen techneut 🙂
Wel gelezen maar niet alles begrepen. Geeft niet want de volgende log wordt luchtiger.
Ik heb deze keer “fris” gehouden. Mag wel met zomerse temperaturen in het binnenland.
Groetjes Mara
Is het zoiets als een instrument om de gepresenteerde telefoonrekeningen op hun waarheidsgehalte te toetsen?
erg leerrijk, en deze info zal ieder van ons vroeg of laat van pas komen want we staan nog maar aan het begin van deze evolutie.
Als ik dat zo lees – ook tussen regels door – dan heb jij voorlopig weer een prachtige nieuwe uitdaging in je werk, en dat is nooit verkeerd.
Ik kijk uit naar wat luchtigers, maar ook dit hoort er bij.
Ik blijf maar hopen op een Europees Telefonie Netwerkstoring van een maand lang. Zo iets is goed voor het milleu.
Toevallig ben ik aan het handwerken. Maar AFhaken? No way.
Kennis komt niet vanzelf.. Dus zulke uitjes zijn natuurlijk goed!
Zakelijk komt er inderdaad heel wat meer bij kijken dan in een prive situatie. Leuke uitdaging voor je Sjoerd!
Afhaken pas nadat je de laaste punt hebt gezet, maar ik heb er zelf niets aan voor mijn werk.
Love As always
Di Mario
het is voor mij Hoge School werk, te moeilijk voor mij, maar ik begrijp dan wel weer dat het voor jou leerzaam en nuttig is geweest. En dat begrijpen is dan weer mijn vak.
luchtig en zwaarder moet gewoon in balans zijn, en dus mag dit ook best een keer
Dat klinkt als een project waar ik héél ver vandaan zou wllen blijven 😀
Da’s niet meer voor Ollie hoor! Maar wel interessant !
Da’s niet meer voor Ollie hoor! Maar wel interessant !
Ha die Sjoerd,
ik en afhaken?? No way!
Maar ik dacht onderweg wel: dit is inderdaad wel een hoog leereffect…
Lijkt me een interessante vergadering geweest.
Voor vandaag: een interessante dag met luchtige tintjes…
Groet van Marlou
.
Dat iemand ook maar wat snapt van al die techniek. Knap
Dit is kost die me kan boeien! Iets luchtigs kan altijd nog.
Nee hoor, ik haak niet af, dit moet ook gebeuren.
Fijne dag vandaag.