Vorige week heb ik een flitser gekocht. Voor mij typisch zo’n accessoire, voor mijn camera, waar ik niet echt zonder kan, maar wat ook weer niet zo vaak door mij gebruikt wordt. Af en toe heb ik wel eens een gelegenheid, waar de miniflitser op de camera, echt niet voldoet, waarmee je dan eigenlijk mispakt op een echte flitser. Na zoals gewoonlijk weer een uitgebreid vergelijkend warenonderzoek gehouden te hebben, werd afgelopen vrijdag de keuze gemaakt, welke flitser het nou moest worden. Een winkelier in Maastricht werd bezocht, die de flitser volgens zijn website op voorraad had. Daar aangekomen hebben we een tijdje moeten wachten, want het was er erg druk in de zaak. Dat kan, en dat vind ik ook niet zo heel erg. Alleen toen ik aan de beurt was bleek dat de flitser dus niet in voorraad was. Hij kon wel via de website verkocht zijn werd me gemeld. Echter bij controle van de website, in de winkel zelf, stond het ding nog steeds als zijnde in voorraad. En ook afgelopen zaterdag en zondag stond op de site dat de flitser nog in voorraad was. Terwijl de winkelbediende toch zeker wist dat de levertijd minstens een week zou bedragen. Kwalijk dus. Er werd in die winkel “nee” verkocht, want over een alternatief werd niet eens gepraat. Ik had in plaats van de Metz flitser ook nog een iets duurdere Sony op de lijst staan. Nou ja, we hebben er verder maar een gezellige middag in de stad van gemaakt.
Thuisgekomen die avond, heb ik op de site van Kieskeurig een webwinkel uitgezocht die hoog scoort in alle facetten. De flitser was daar volgens de site ook in voorraad en men gaf aan, op werkdagen vóór negen uur ’s avonds besteld, is de volgende dag in huis. Geen verzendkosten en nagenoeg voor dezelfde prijs. Daags daarop stond, rond de middag, een postbode voor de deur met mijn nieuwe flitser. Geweldig toch! Nou nog iets om te flitsen, dan kan ik binnenkort wat resultaten laten zien.
Heb er persoonlijk geen ervaring mee ; ben wel benieuwd naar de flits-foto’s ;
Gelukkig moest je niet al te lang wachten bij de webwinkel.
Ik bestel vaak mijn fotospullen bij de webwinkel. Altijd snel en (tot nu toe) zonder problemen.
Veel plezier trouwens met je nieuwste aanwinst!
Jeetje, wat een klantvriendelijkheid… Maar die ervaring heb ik wel meer in Maastricht. Geen idee waarom, snap het niet!
Ach zolang het over internet gaat en met je creditkaart, dan ben je volgens mij sowieso verzekerd of niet?
Dat klopt, ik gebruik altijd de creditcard vanwege de verzekering.
Ik vind het een beetje schandalig dat mensen liegen op hun website.
Daar moest eigenlijk een boete op staan, dan letten ze wel beter op!
Maar goed, eind goed, al goed! Gelukkig maar.
Kieskeurig, dat is een website waar ik ook echt altijd kijk voor ik iets koop. Tip: http://www.shopkorting.nl dan krijg je een x-aantal % van je totale order terug 😉
nou dan heb je mooi mazzel met die webwinkel.
zouden we vaker moeten doen.
Webwinkels hebben toch de toekomst, dat blijkt. Alleen voor advies ga ik graag naar de echte winkelier.
Lijkt een beetje op die van mij, ook een diffusor aan de bovenzijde
triest voor zo’n winkelier, hij raakt een klant makkelijker kwijt dan hij er een binnen haalt!
het loont altijd om rond te kijken voor de beste kwaliteit/prijs… zo zie je maar…
Nou Frank!
Ze kunnen jou wel om een boodschap sturen!
Goed veldwerk verricht!
groet van Marlou
.
Ja, dat thuiswinkelen is niet meer te stuiten
En zo gaan we met z’n allen steeds meer thuiswinkelen..
Gemiste kans van de winkel. Maar jij hebt een mooie flitster.
Love As always
Di Mario
Doet me denken aan een stripfiguur in mijn jeugdjaren , hij heette ‘Theo Flitser’ een fotograaf natuurlijk ! 😉
Geweldig….daar kan geen winkel tegenop.
Veel plezier met de nieuwe flitser.