Weet u nog wel, van heel lang geleden, toen rallyauto’s nog draken op wielen waren en vuur en rook uitbliezen… Dat was de tijd van de Ford Sierra RS Cosworth. Een echt rallymonster, vierwiel aangedreven en voor die tijd voldoende power om voor echt spektakel te zorgen. Ook de mindere uitvoeringen zijn zelfs nu nog heel gewild en peperduur voor zo’n ouwe bak. Zelf had ik in de tijd een gewone poepkleurige Ford Sierra 1600. Een heerlijke auto, die door een aanrijding met een bus van de firma Jacobs uit Nuth, destijds total loss raakte, met ondergetekende erin. De bus verleende geen voorrang en had mij niet gezien. Maar ondanks alles verdient deze Sierra een plaats in mijn virtuele garage.
Gaafff ! Maar de ford Capri blijft m’n favo nr 1
Ha Sjoerd,
Soms heb je een auto waar je eigenlijk nooit afscheid van wil nemen, hij blijft een plaatsje in de leven houden.
Zo had ik ooit een 1602, zou hem zo weer willen rijden. oma
ot, Je kunt voor na de vakantie een verzoek doen, misschien heb ik wel een foutje gemaakt.
Doe die maar achter slot en grendel. Veel te gevaarlijk.
Love As always
Di Mario
Tegenwoordig zijn keurige middenklassers even snel als de racemonsters van 25 jaar terug. En een snelle middenklasser is de superauto’s uit de jaren 80 makkelijk de baas! En dan met airco, navigatiesysteem, stoelverwarming en andere noodzakelijke opties!
Er zijn zoveel auto`s, miljoenen, en er komen er almaar meer bij.
Op zich wel een goede uitvinding, we kunnen niet meer zonder.
Ik kies luxe en comfort boven racen. Als die jackpot hier ooit mocht vallen, eerder een Lexus dan een Ferrari. Maar het zou ook een ASO-bak kunnen worden van een tegenwoordig Chinees/Zweeds merk.
ik ben niet van de race monsters, gelukkig staat hij veilig bij jou……….
😉
Dat ongeluk gelukkig goed overleefd.
En zet deze racemachine maar in jouw garage.
Fijn weekend.