In navolging van mijn logje van vorige week over de Mercedes 130H vandaag de grotere broer. In 1934 werd de opvolger van ‘Typ 170’ aangekondigd. Qua styling weer een enorme stap vooruit. Rechte en hoekige lijnen maakte plaats voor rondingen en welvingen. In 1939 werd er zelfs een heel bijzonder uitvoering van de 170 gemaakt, namelijk de 170H, die ook zoals de 130H uitgerust was met de motor achterin het voertuig. De 170 H (naar Heck, wat voor achterzijde staat). Het succes van deze wagen stelde echter teleur en werd later toegewezen aan het ontbreken van de kenmerkende mercedes radiateur. Door dat het voor het Duitse leger geen goed voertuig was zijn er nog relatief veel in omloop. Een unieke verschijning op de weg.
Mercedes 170 H | |
Motor | 4-cylinder lijnmotor |
Inhoud | 1697 cc |
Vermogen | 28 kW (38 HP) |
Aandrijving | Achterwiel angedreven (motor achterin) |
Topsnelheid | 110 km/h |
Productiedatum | 1936 – 1939 |
Koetswerk | sedan |
Goh deed me meer aan een Volkswagen Kever denken dan aan n Mercedes
Ik heb speciaal voor jou een mooie auto gescoord. Ik zal proberen daar in de komende weken iets mee te doen.
die blauwe is prachtig…………….
Je weet de mooiste snoepjes wel te vinden 😉
Heeft ook wel iets van een volkswagen vind ik.
Ik vind het wel weer een plaatje. En misschien is dat wel omdat dat mercedes radiateur er niet op zit.
Love As Always
Di Mario
Toen zagen auto´s er nog grappig uit.
Zonde dat je visje niet doorging, ik eet paar keer week even snel een harinkje, blijft lekker he.
Ik vond die van vorige week toch mooier om te zien.
Zo van voren gezien heeft-ie wel wat weg van Brum, de superauto uit de gelijknamige kinderserie. Kan mij idd voorstellen dat heel wat hoofden zich even draaien als deze schoonheid voorbijkomt.
Toen konden ze er wat van
Die rondingen doen het toch wel. Mooie wagen om te zien.
dat waren nog eens juweeltjes
Zeker een mooie verschijning..!!
Fijne zaterdag.