bVision Photography

In navolging van mijn logje van vorige week over de Mercedes 130H vandaag de grotere broer. In 1934 werd de opvolger van ‘Typ 170’ aangekondigd. Qua styling weer een enorme stap vooruit. Rechte en hoekige lijnen maakte plaats voor rondingen en welvingen. In 1939 werd er zelfs een heel bijzonder uitvoering van de 170 gemaakt, namelijk de 170H, die ook zoals de 130H uitgerust was met de motor achterin het voertuig. De 170 H (naar Heck, wat voor achterzijde staat). Het succes van deze wagen stelde echter teleur en werd later toegewezen aan het ontbreken van de kenmerkende mercedes radiateur. Door dat het voor het Duitse leger geen goed voertuig was zijn er nog relatief veel in omloop. Een unieke verschijning op de weg.

bVision Photography

Mercedes 170 H
Motor 4-cylinder lijnmotor
Inhoud 1697 cc
Vermogen 28 kW (38 HP)
Aandrijving Achterwiel angedreven (motor achterin)
Topsnelheid 110 km/h
Productiedatum 1936 – 1939
Koetswerk sedan

13 Comments

  1. Zo van voren gezien heeft-ie wel wat weg van Brum, de superauto uit de gelijknamige kinderserie. Kan mij idd voorstellen dat heel wat hoofden zich even draaien als deze schoonheid voorbijkomt.

    Terrebel

Reageren mag, stay safe!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.