Iedere keer dat ik tegenwoordig ergens contact mee hebben, of het nu de Garage is na een beurt, de bank, de krant, het reisbureau, een provider/helpdesk of verzekeringsmaatschappij is, of je hebt in een webwinkel wat gekocht, dan krijg ik tegenwoordig steevast daarna via email een verzoek om een enquête in te vullen, wat dan maar enkele minuten van mijn kostbare tijd zal duren, belooft men. Ze willen weten hoe tevreden ik wel niet met hen ben. En ik moet eerlijk bekennen dat ik door al die onderzoeken/enquêtes steeds ontevredener wordt. Al die enquêtes beginnen me echt te vervelen. Binnenkort krijg ik nog een enquête over hoe ik hun enquête ervaren heb. Het wordt langzaam aan tijd voor naast het bel-me-niet-register voor een enquêteer-me-niet-register en als we dan toch bezig zijn met registers ook nog voor een zeur-niet-over-cookies-register, want ieder keer op een site moeten klikken dat je hun cookie wel/niet wil accepteren begint me ook al te vervelen.
Onderstaand: zo zou het nieuwste toetsenbord van Apple er uit kunnen zien. Want dat heb je wel voort nodig tegenwoordig.
Heel simpel Frank om m.b.v de ‘alt’ toets op een Apple toetsenbord deze tekens te plaatsen onder de G, H en J. Denk maar eens aan de ç, ñ of © 😉 Saludos Albert
Dat Apple toetsenbord is prima en dan uit het Nederlands gewoon de letters G, H en J schrappen.
Vanuit Spanje belde ik twee keer met Nationale Nederlanden met vragen over mijn pensioen. Aan het eind van het gesprek zei ik nog dat ik geen behoefte had aan een enquete. Hoe groot was mijn verbazing, dat ik wel twee mails kreeg om een enquete in te vullen. Bel je de helpdesc van Apple, hetzelfde laken een pak. ING en ABN/AMRO maken zich hier ook aan schuldig, en zo kan ik nog even doorgaan. Meestal vul ik ze niet in.
Adios Frank. Saludos de Albert
Op zich heb ik geen probleem met enquetes en aan sommige serieuze doe ik graag mee. Maar dit soort is idd onzin. Bij mij begon het in 1986 in hotels en restaurants in de USA. Overal zag je enquete-formulieren op tafel of het eten lekker was en de bediening vlot. Tot 50 vragen per formulier aan toe. En dat voordat er nog besteld moest worden. Ik vouwde er dus maar vliegtuigjes van.
Dergelijke onzin is ook overgewaaid naar NL. Zo werd ik een week terug door m’n bank gebeld met een vraag of ik een rekeningtype wilde houden of omzetten omdat ie afliep. Prima geen enkel probleem mee. Nog geen uur later kreeg ik per mail van diezelfde bank een enqueteformulier met vragen over dat gesprekje van 5 minuten. Vragen om te controleren of hun medewerker mij goed had voorgelicht. Daar kan ik dus niet tegen. Bij een volgende keer maak ik daar werk van. Dan loop ik bij de bank binnen en leg ik uit dat ik mijn geld om die reden naar een andere bank breng. Doorgaans werkt dat aardig ontnuchterend. Maar goed dit was voor mij bij deze bank de eerste keer in jaren en dan ga ik niet meteen moeilijk doen.
Off topic, Dat eendje is mooi he, daar zit volgens mij het verschil tussen fotograferen en plaatjes maken. Ik denk dat hij verder niemand is opgevallen als ze er langslopen of rijden.Ik zag hem vanuit de auto al 🙂
Ik vul ze nooit in. Doe ook niet mee aan prijsvragen, het gaat ze maar om een ding je email adres.
Ha Frank,
Gewoon weg klikken als het niet bevalt, maar het idee is leuk. oma
Ik vul ze al gewoon niet meer in..
Jammer dan!
helemaal mee eens, je word er gek van…….
doe er ook niet meer aan mee.
Daar heb ik nog nooit last van gehad. Om te beginnen geef ik niet altijd en overal mijn e-mailadres, en als ik ongevraagd zo’n vragenlijst krijg, dat gaat hij linea recta de prullenbak in.
Het internet wordt zo langzamerhand steeds minder handig of gebruiksvriendelijk. Nog even en ik ga liever gewoon naar de winkel!
Wat me begint te vevelen of beter gezegd echt te irriteren, is als je op veel site’s de cookies weigert, je ook niet op de site mag.
Of te wel, en verplichting om die cookies alsnog te accepteren. Dit zou verboden moeten worden !!!!!!!
hai Frank,
helemaal gelijk!
En toevallig had ik zojuist een enquête verzoek van de Otto.
Ik dacht… vooruit, ik doe een keertje mee.
Heb alles meteen heeeeeeeeel negatief beoordeeld.
Maar of het werkt?
Ik ga het voortaan meteen deleten.
Want ik heb er geen zin in.
Hoppa… weg er mee!
groet van Marlou
.
Mijn emailadres is voor dat soort gevallen altijd dimarioisnot@home.nl. En als ze het mailadres goed lezen weten ze ook wel dat die nooit aankomt. 😉
Love As Always
Di Mario
En dan graag ook een register waarin ik kan aangeven dat me niet meer hoeft worden uitgelegd dat als ik een nummer bel daar ook nog de kosten van mijn mobiele telefoon bijkomen en dat ik die kan vinden op de website van mijn provider. Alsof ik debiel ben zeg.
Ik ben al die reviewverzoeken ook erg beu, ik doe er ook niet meer aan mee
Ik klik het ook gelijk maar weg, er zit niets anders op.
Gewoon nergens je e-mail adres geven? Ik heb nergens last van namelijk.
Ach ze vragen het maar, dus kan ik nee zeggen. Dat spaart een dure Apple uit 😉 maar het is een prachtig idee!
We hebben er hier nog ene liggen van het Atrium Ziekenhuis… Heel herkenbaar en heel irri.
Ja, dat is waar.
Je wordt er niet goed van, meteen deleten maar.
Fijne woensdag.
Hety is inderdaad waar Frank je wordt doodziek van al die vragenlijstjes die ze je toesturen na een bezoek aan wat dan ook. Nog even en de supermarkt begint ook 🙂