bVision Photography

Een middenklasser noemde ze deze Ford Granada (MK l) in die tijd, maar dat was ook de tijd dat de middestand er iets beter voorstond dan Jan Modaal. We praten over 1972. Bij ons thuis hadden ze in die tijd ik dacht een DAF 33. Het was de opvolger van de 20M en 26M en verving ook de Engelse Zephyr 6. In 1977 rolde de tweede gereratie van de band (MK ll) Later, in 1985 werd de Granada hernoemd naar Scorpio (MK lll).

bVision Photography

Dit bakbeest vond ik eergisteren op mijn pad toen ik de papieren voor de auto in orde moest laten maken. Het is een Ford Granada 2.3GL Kombi uit 1983, bijna 30 jaar oud en zo te zien in een stadium gebracht om hem straks weer op de weg te krijgen. Het beest weegt bijna 1500 kilo en heeft een 6 cilinder motor van 2.3 liter. Als die opgeknapt is mag hij de virtuele garage in. Al is het alleen maar omdat ikzelf een kleiner broertje van deze heb gehad.

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

20 Comments

  1. Volgens mij was de Granada toen geen middenklasser hoor! Dat was de Taunus. Die had als kleinere zusjes nog de fiesta en de Escort. Waarbij de Taunus werd opgevolgd door de Sierra en de Granada door de Scorpio. Echt mooi zijn deze auto’s niet, maar eenmaal opgeknapt geeft hij wel een goed beeld van de jaren 70 en 80.

  2. Als het de voorloper van de scorpio is, is het ook de voor loper van de mondeo. Van alle auto’s die ik heb gehad ben ik het meest blij met de mondeo geweest. Jammer dat dat dat beestje maar zo’n kort leven was beschoren. Ik heb vast een maandagexemplaar gehad.

  3. @Redstar: Als een TGV of als een Fyra? 🙂

    Zelf vond en vind ik het lelijke koekblikken. Opel had destijds vergelijkbare modellen. Neem aan dat ze toen al beide beïnvloed werden door het Amerikaanse GM.

Reageren mag, stay safe!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.