Waar zouden we zijn…
Waar zouden we zijn…

Waar zouden we zijn…

bVision Photography

Ik ga u niet vermoeien met de vraag wat dit is, dat zou flauw zijn, want ik weet het antwoord, ik heb de foto’s zelf gemaakt met mijn mobyletje.

  • heeft het wielen – ja
  • rijdt het op rails – ja
  • zit er een (diesel)motor in – ja
  • zit er iemand in – nee

Vooral dat laatste antwoord is belangrijk voor de oplossing van het probleem. Het is namelijk een onbemande, op afstand bediende locomotief. Deze locomotieven worden gebruikt voor het afvullen van Tankwagons. Zodat niet een machinist op drie diensten aanwezig hoeft te zijn om de trein ieder keer een stukje vooruit te duwen. Het gemak dient de operator toch. Het gele geval, met die tankwagon erachter, is een oud model.

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

20 Comments

  1. frank-103

    Op afstand bestuurbare locomotieven worden meer gebruikt, op Kijfhoek (6400) en in de haven van Amsterdam (en Rotterdam waarschijnlijk ook). Is het er een van Shunter of is het een buitenlands lokje?

  2. oma

    Ha Sjoerd,

    Veiligheid voor alles, is ook een hot item in de petrochemische industrie.
    Net een LEGO treintje. oma

    ot, onze buurvrouw heet ook een potje kikkerdril opgehaald.

  3. Annette Barendregt

    Ja, bij mijn oude werkgever (BP) reedt er ook zo’n treintje over het terrein. Maar er zal meestal wel iemand in. Niet om te sturen, maar om erin en eruit te springen om de wissels om te zetten, zodat de goede wagon onder de juiste slang terecht kwam. En ervoor te lopen met een rode vlag om kruisingen met autowegen op het terrein veilig te maken. Slagbomen en bellen hebben ze daar niet. Je ziet het: ik heb er vaak naar gekeken onder mijn werk. Typen kan ook zó saai zijn! 😉

Reageren mag, maar hou het netjes...

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.