Ik ga u niet vermoeien met de vraag wat dit is, dat zou flauw zijn, want ik weet het antwoord, ik heb de foto’s zelf gemaakt met mijn mobyletje.
- heeft het wielen – ja
- rijdt het op rails – ja
- zit er een (diesel)motor in – ja
- zit er iemand in – nee
Vooral dat laatste antwoord is belangrijk voor de oplossing van het probleem. Het is namelijk een onbemande, op afstand bediende locomotief. Deze locomotieven worden gebruikt voor het afvullen van Tankwagons. Zodat niet een machinist op drie diensten aanwezig hoeft te zijn om de trein ieder keer een stukje vooruit te duwen. Het gemak dient de operator toch. Het gele geval, met die tankwagon erachter, is een oud model.
bVision.nl een Parkstad Limburg blog
Oud of niet, nieuw wordt vanzelf ook wel weer oud! Prachtige techniek.
Op afstand bestuurbare locomotieven worden meer gebruikt, op Kijfhoek (6400) en in de haven van Amsterdam (en Rotterdam waarschijnlijk ook). Is het er een van Shunter of is het een buitenlands lokje?
Ha Sjoerd,
Veiligheid voor alles, is ook een hot item in de petrochemische industrie.
Net een LEGO treintje. oma
ot, onze buurvrouw heet ook een potje kikkerdril opgehaald.
Als treinenliefhebber wist ik dat zulke locomotieven bestaan, zoals ook deze op afstand bediende rangeerlokomotief van Railpro bij Rotim Steenterminal in Amsterdam met spoorwegballast. Voor foto, ga naar: http://www.panoramio.com/photo/65716678
Spoorse groeten Albert
Goh dat is handig inderdaad. Nooit geweten.
Voor mij is het ook helemaal nieuw. Hier ook in de wijde omtrek geen treinte bekennen dat scheelt ook natuurlijk.
Bij een centrale, een duitse. Immers de trein is duits. Goed merk, dat wel.
Kijk, dat heb ik nog nooit geweten en gezien, bedankt.
ps: Postpakketje verzonden.
Nooit geweten, weer wat geleerd.
ik wist ook niets over het bestaan hiervan.
ook ik heb hier weer wat bijgeleerd.
de trein en foto’s….oeps….
Waar zouden we zijn zonder cde trein….ik heb er al heel lang niet meer in gezeten..maar deze foto’z zijn een beauty….Agnès
Nog nooit van gehoord en nog nooit gezien, maar ja, we hebben hier nog steeds geen spoorverbinding, dus dat soort uitvindingen gaat aan mij voorbij.
Ja, bij mijn oude werkgever (BP) reedt er ook zo’n treintje over het terrein. Maar er zal meestal wel iemand in. Niet om te sturen, maar om erin en eruit te springen om de wissels om te zetten, zodat de goede wagon onder de juiste slang terecht kwam. En ervoor te lopen met een rode vlag om kruisingen met autowegen op het terrein veilig te maken. Slagbomen en bellen hebben ze daar niet. Je ziet het: ik heb er vaak naar gekeken onder mijn werk. Typen kan ook zó saai zijn! 😉
Ik hoad het even niet geweten. Goed dat je het antwoord hier plaatste.
Zo leren we steeds weer wat van je
dat weten ze dus ook weer
Ik wist niet dat ze bestonden.
Weer wat geleerd vandaag.
En ook daar worden mensen dus vervangen door apparaten. Dat is jammer, maar het blijft wel een mooie uitvinding.
Love As Always
Di Mario
Knap hoe zo alles op afstand toch kan werken.
Maar oh,oh…als het met de operator een keertje mis gaat.
Dan is het hele netwerk verstoord, en liggen hele gebieden plat.