Tevreden ben ik over de geboden services van KPN. Als je iets hebt met je “Alles in Een” glasvezel, kun je een gratis servicenummer bellen. Dat is natuurlijk al een heel goed punt, maar als je dan ook nog goed geholpen wordt, dan is dat helemaal top. Ik had een onhebbelijkheidje met mijn televisiebeeld. Zo een paar keer per avond dan bevroor het beeld. De enige manier om dit te “resetten” was voor mij even zappen naar een andere zender en meteen terug. Het beeld is overigens verder echt perfect. Ik had het akkefietje ook nog op beide televisies. Dus de helpdesk gebeld en ik kreeg het advies om alles een keer van de stroom af te halen; herstarten dus. Niks mis mee, dat doen wij ook op onze eigen helpdesk. Vaak helpt het en anders belt men wel terug. Bij mij hielp het deze keer niet daarom gisteren opnieuw gebeld. Op afstand werd mijn signaal gemeten en dat was niet helemaal in orde, het moest minimaal 85% zijn en ik had op één tv 92 en op de andere maar 78%. Dus moest er een monteur komen. Die monteur was er vandaag al, keurig op het afgesproken tijdstip, en meteen de kabels controleren. Een van mijn netwerkkabels had kennelijk een los contact, de netwerk lampjes gingen bij het bewegen uit en weer aan. De kabel werd vervangen en de lampjes bleven aan. Het netwerksignaal over mijn Powerline adapters (netwerk via het 220 volt net) werd nog eens gemeten en dat bleek ook perfect te zijn. Toch werd als extra service er nog eens de laatste firmware er op gezet en alles nog eens getest. Nog steeds alles perfect qua sterkte. Keurige service van KPN vind ik. Of de storing verholpen is, dat moeten de komende dagen uitwijzen, maar ik heb er alle vertrouwen in. En zoeven had ik ook nog de servicebon in mijn email zitten, kosten € 0,00.
Als kanttekening moet ik hierbij maken dat ik in het verleden met andere servicedesks ook slechte ervaringen heb gehad. Lees de diverse forums er maar op na, en het lijkt ook of het allemaal kommer en kwel is in servicedeskland. Ongelooflijk wat sommige mensen meemaken. Daarom ook, als ik ga bellen met een servicedesk, dan ben ik vooraf al figuurlijk tot de tanden bewapend om zo’n medewerker het leven ook enigszins zuur te maken. Maar na zo’n ervaring als gisteren en vandaag wordt mijn beeld echt in positieve zin bijgesteld. Als er weer iets is, lekker relaxt de telefoon pakken en geholpen worden, dat hebben ze bij KPN kennelijk al door.
Hola Frank, Het kan dus wel lees ik nu bij jou. Als provider hebben wij in Nederland Solcon.nl uit Dronten en die geeft ons prima service. De helpdesk bellen is ook gratis. We hebben ook drie in één en dat bevalt ons uitstekend. Hier in Spanje twee in één, maar we hebben dan ook een ADSL verbinding via Moviestar. Televisie via de schotel.
Met 18 graden 😉 krijg je van ons een zonnige groet vanuit Los Boliches.
Salu2 Albert
Vandaag was het minder prettig met de grote internet storing op het vaste net. Hans
Fijn dat er ook nog goede service bestaat, vaak is het huilen met de pet op.
Vanmiddag deed het internet van KPN het hier niet en het storingsnummer deed het ook niet, gelukkig was al snel op nu.nl te lezen dat het om een grote storing ging. Hoewel gelukkig ….
PS: Ik ben tegen Powerline adapters gebruik, die krengen storen de hele kortegolfbanden plat. Het lichtnet is niet gemaakt voor HF dragende signalen. Je zou er maar naast wonen. Dan zet ik een vuile lichtdimmer aan. Dan is het beeld ook weg.
KPN wilde pas na 5 dagen het modem vervangen bij mijn ouders. Ook alles in een. 5 dagen, geen tv, geen internet, geen telefoon, maar na een paar twitter berichten van mij… zie daar, met spoed een nieuw modem. Vreemde gasten die KPN.
Soms gaat het goed, en soms loopt er wat fout. En het ene bedrijf heeft minder geklooi dan het andere. Tenminste, ik denk dat dat zo werkt.
Dat zullen ze ook wel moeten willen ze deze markt nog behouden. Bij hun mobiele/vaste telefonie ben ik jaren geleden al weg gegaan door slechtste service.
Bij deze dus de landelijke storing bij KPN verklaart en de reden dat ik de halve middag geen internet had. 😉
Ik heb ook wisselende ervaringen met KPN, en ik zit er al zo’n, 25 jaar met de telefoon en zo’n 18 jaar met het internet bij ze.
Leuk om te lezen, dat zouden meer mensen moeten doen: als alles goed gaat het ook eens aan de goegemeente melden in plaats van alleen als er wat te mopperen valt.
Wow … een positieve ervaring met de helpdesk van een groot bedrijf …
Dta mag wel in de krant, zeggen we hier in zo’n geval. 🙂
Wat mijn ervaring is dat je soms ook gewoon net de goede moet treffen op de afdeling. Ik heb weleens gezegd. Laat maar, ik bel nog wel een keer en hoop dat ik u niet aan de telefoon krijg. 😉
Love As Always
Di Mario
Netjes! Vaak melden mensen het alleen als het verkeerd gaat en er gemopperd moet worden. De positieve zaken zoals deze mogen best wat meer vermeld worden.
Ik zal het aan manlief doorgeven, die werkt in die sector als Lean consultant
Goedemorgen Frank,
dat is nou nog eens een positief geluid.
En dat horen we graag!
Goed dat je dit even op het web zet!!
groet van Marlou
.
Goede morgen Sjoerd, een positieve ervaring mag ook wel eens, nu heb ik meestal geen problemen moet ik zeggen.
Fijne woensdag gewenst.
Fijn dat het allemaal netjes in orde is gekomen…!!
Mooie dag vandaag.