Day Of MonthJe hebt van die mensen waartegen je als persoon een natuurlijke aversie tegen hebt. Daar kun je niets aan doen en dat zijn ook de mensen die je het snelste op de kast hebben. In het privé sfeer kun je die types mijden, maar zakelijk kan dat niet. Daar moet je dan mee leren omgaan. Heel af en toe neem ik tussen de middag nog wel eens de helpdesktelefoon op, zo met het idee van al onze medewerkers zijn in gesprek, belt u over een half uurtje maar weer terug. Maar dan krijg je eerst een heel verhaal waar je geen woord tussen krijgt, dat eerst helemaal verteld moet worden, en dat eindigt dan met een en dat moet jij nu voor mij oplossen. En dan moet ik vertellen dat ik er niets aan kan doen maar dat degene die daar wel wat aan kan doen onmiddellijk met hun contact op zal nemen als ze daar tijd voor hebben. Niet dus ze storen mijn pauze, ik ben zo vriendelijk om de telefoon op te nemen, en dat zullen ze weten ook. Haha, ik ben bekend door het hele bedrijf heen, eerst vertel ik dat het pauze is, vraag ze alles over waar ze mee bezig zijn, hoe het met vrouw en kinderen gaat, wat de plannen zijn voor het weekend, wat ze ervan vinden dat ze een nieuwe baas krijgen, en als aan hun kant de irritatie hoorbaar aanwezig is, vraag ik ze om over een kwartiertje of zo terug te bellen, omdat dan pas de helpdeskmedewerkers weer aanwezig zijn. Haha, die bellen nooit meer onder de pauze. De andere methode is minder effectief en stoort me veel meer, dat is niet opnemen, en dan mensen hebben die gewoon een half uur proberen of er toch niet iemand opneemt… Dan krijg ik de neiging om de betreffende telefoon op een rigoureuze manier om zeep te helpen.

click to see the pictures big

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

15 Comments

  1. Hahahaha ja, dat kan gebeuren natuurlijk, ik bel ook weleens ergens naar toe en dan blijkt het pauze te zijn, maar goed, dat kan ik niet ruiken aan deze kant, zeker niet als ik voor het eerst bel of zo, en als dat gewoon gezegd wordt, dan vraag ik rustig, vanaf hoe laat zijn jullie weer bereikbaar?

    Dan blijft dat meestal ook wel in mijn hersenpan hangen echter, kan ik ook een bitch zijn, dat ik weet dat de apotheek bijv. gewoon open blijft tijdens lunch, maar hun lunch is dan van half 1 tot half 2, dan is het er meestal leeg, lol.. welke tijd denk jij dat ik dan even langs fiets als ik wat moet halen 😛

    X

  2. Heb maar eens een klant met een opdracht die eruit moet voor een bepaalde tijd, anders verlies je een smakgeld….. en het systeem crasht of zit vast …..
    En dan krijg je te horen, kan er niks aan doen, ze herstarten de computer en je kan al het werk opnieuw doen….. de klant neemt afscheid van je en niks verdient….. de baas wil weten waarom …. %^#$#%@^*^
    Fijn weekend. 😉

  3. Ja, je hebt doorzetters, die blijven rustig hangen en genoeglijk luisterend naar het overgaan van het toestel aan de andere kant.
    Wel een leuke manier van reageren in de pauze, maak je mensen blij mee, die dit lezen dan. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

  4. Haha Sjoerd!

    Geweldig… die eerste oplossing van jou is uniek en spreekt me erg aan.
    Dat is een topmethode, voor in de pauze.

    Heb het goed dit weekeinde!
    Neem de telefoon maar even niet op…

    Groetjes, Marlou

    .

  5. Goede morgen Sjoerd, kun je geen antwoordapparaat inschakelen in de pauze? Want lunchpauzes zijn niet overal dezelfde tijd, dus zo’n beller kan dat ook niet precies weten. Ik wens je een heel fijne vrijdag toe.

  6. heel herkenbaar, mar ik zeg gewoon direct dat ze moeten terug bellen, de mensen kunnen immers niet weten wanneer je pauze hebt, alleee op mijn werk toch niet, maar moest het echt zo zijn dat ze tussen 12 en 1 bellen, dan is dit wel een heel goed gevonden oplossing :o)

Reageren mag, stay safe!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.