Alfa Romeo Gulia
Alfa Romeo Gulia

Alfa Romeo Gulia

bVision & Photography

Sjoerd,
We zijn nog weleens onderweg en we komen dus nog weleens mooie auto’s tegen De alfa spotte ik toen ik op weg was naar vrijwilligerswerk. Ik rij dan meestal met iemand mee en zijn auto staat geparkeerd in de Houtwal. In de grote parkeergarage Houtwal Harderwijk kunnen maar liefst 450 auto’s in zes ondergrondse etages. Ondanks de diepte, bijna 20 meter onder het plantsoen, is het er licht en ruim. Daar staat deze Alfa vaak geparkeerd, maar altijd met zijn neus naar de muur. Misschien moet ik er eens een briefje opplakken of hij hem eens om kan draaien.
Love As Always
Di Mario (van Di Mario.info)

bVision & Photography

Deze Alfaromeo Gulia super 1.3 Lusso is in 1974 van de band gerold en heeft ondanks zijn 1290 cc motor toch een 1300 benaming. Maar dat heeft te maken met het Italiaanse wegenbelastingstelsel, op basis van de cilinderinhoud werd de belastingcategorie vastgesteld. De Alfa Romeo Giulia is een sportieve sedan die werd gebouwd tussen 1962 en 1978. Het ontwerp is van Orazio Satta Puliga. Ondanks zijn plompe voorkomen was de luchtweerstand van de Giulia dankzij de zogeheten Kamm-tail toch lager dan dat van bijvoorbeeld een Porsche 911 uit die tijd. Een heerlijke auto om mee te toeren door de Ardennen of een ander heuvelachtig gebied met veel bochten. Ten opzichte van de vorige Alfa’s had deze Gulia een veel betere wegligging. Het was Voor Alfa een doorslaand succes. Het merk kwam echter in een slecht daglicht te staan door de in 1971 op de markt gebrachte Alfasud, deze auto stond erom bekend dat hij al roestte in de showroom. Jammer eigenlijk, want voor de rest was ook dat een fijne auto.

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

11 reacties

  1. Leuk om dit model nog eens tegen te komen. Een beetje meer ruimte aan de voorkant zou inderdaad wel mooi zijn voor de foto.
    De opvolger van dit model was niet alleen roestgevoelig, maar hij had om de ene of andere reden ook een grote aantrekkingskracht op coureurs op de openbare weg, volgens mij.

Reageren mag, maar hou het netjes...

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.