Jeepster Commando V6

bVision & Photography

De Jeepster Commando C101 werd vanaf 1966 geproduceerd door Kaiser Jeep als concurrent voor de Toyota Landcruiser en de Ford Bronco. De Landcruiser zie je hier ook nog wel rijden en was in die tijd in gebruik bij diverse gemeente werken en brandweerkorpsen. in 1969 werd de firma overgenomen door het grote AMC (American Motors Corporation). Tot 1973 bleef de populaire C101 versie in productie. Daarna werd het een C104 (overigens staat 101 en 104 voor de wielbasis in inches), met een Ford Bronco snuit.

bVision & Photography

Deze auto was veel minder interessant en werd al snel vervangen door de Jeep Cherokee. Onder de motorkap van deze auto vinden we een 3690 cc V6 motor. Oersterk en dat maakt ook dat er nog velen van rondrijden. Er zijn zelfs speciale Jeepster clubs die er alles aan doen om dit model in stand te houden. De Jeepster Commando uit 1970 welke op de foto’s staat, vond ik in Voerendaal. Het RDW zegt dat het een Jeep Commando V6 is, maar ik hou het op Jeepster. Niet geheel puntgaaf, maar zeker met veel potentie. Haha, en let op de koe, links op de eerste foto.

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

16 Comments

  1. Nee, deze jeepster heb ik ook niet eerder gezien, ik vind het ook een lelijke wagen. Die koe is erg leuk, is die echt of zo’n reclameding van polyester, zoals onze slager heeft staan?

    Frank-103
  2. Wauw… wat een apart model, die ken ik helemaal niet! Geweldig om te zien voor een keer, en ik bedenk mij ook.. Terschelling… daar stond ook nog wat 😉 maar ik zie dat ik die nog niet eens gestuurd heb…

    X

  3. Goede morgen (kan nog net) Sjoerd. Ik heb niets met Jeeps, wel ooit een keer mee gereden met een militaire Jeep, dat was ergens op de Veluwe waar ik in mijn jeugd vaak bij een tante logeerde. Er reden regelmatig militairen rond en dan leek het wel of de auto een geweldige vering bezat. Nou nee dus, toen ik met een nicht ook eens mee mocht rijden , bleek dat het meer blauwe plekken op mijn billen veroorzaakte dan dat er een goede vering in was. Keiharde banken en je vloog bijna omhoog bij iedere bult in het bos, uiteindelijk waren we gelukkig snel waar we moesten zijn en ik heb nooit meer de neiging gehad om mee te rijden met zo’n geval. Nu zal dat sinds die tijd vast wel anders zijn , maar nee dank u ik loop liever.

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.